آخرین خبر

برگزاری دومین رویداد اجرایی «کات‌آپ» در تیر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از مشاور رسانه‌ای رویداد، دومین رویداد اجرایی «کات‌آپ» با طراحی و برنامه‌ریزی «خونه‌کار دگره» از ۱ تا ۱۷ تیر ماه در محل این مجموعه برگزار می‌شود.

فراخوان دریافت پروپوزال‌ها و ایده‌های اجرایی دومین رویداد «کات‌آپ» اسفند ۱۴۰۰ منتشر شد و بر همین اساس از طرف اجراگران و هنرمندان عرصه‌های مختلف نمایشی و تجسمی حدود ۵۰ طرح و ایده اجرایی به دبیرخانه رویداد «کات‌آپ» رسیده است.

همچنین طرح‌ها با حضور ایده‌پردازان و همراهی مشاوران «خونه‌کار دگره»؛ عباس جمالی، مهدی مشهور و عرفان خلاقی در ۳۰ جلسه مورد بررسی و گفتگو (Mentoring) قرار گرفته است.

با توجه به رویکرد برگزارکنندگان «کات‌آپ» مبنی‌بر حضور تمامی ایده‌ها و مواجهه با خلاقیت‌ فعالان خوش‌فکر در زمینه‌های گوناگون هنری، اعم از موسیقی، تجسمی، هنرهای نمایشی و غیره به‌هیچ عنوان رویکردی مبنی بر انتخاب یا حذف اثری مطرح نبوده و اکثر ایده‌های دریافتی (در صورت آمادگی اجراگران) امکان ارائه خواهند داشت.

در تشریح عنوان و هدف از برگزاری «کات‌آپ» آمده است:

کات‌آپ‌ (cut_up) چیزی نیست جز چیدنِ تصادفی تکه‌پاره‌هایی برای تولید معنا یا معانی تازه که گاهی تکان‌دهنده و روشن‌گرند. کنارهم گذاشتن قطعاتی با هدف شکل دادن به کنش خلاقه و ایجاد مانع در برابر گزاره‌ها و فرم‌های هنری رایج (Norm)‌ کنترل‌کننده موجود. عملی که به سهم خود تلاش می‌کند در برابر زبان‌ها، شکل‌ها و گفتمان‌های هنری مسلط هر دوره‌ بایستد و از طریق ایجاد اتصال با فرآیند «تصادف»، معانی‌ای بیافریند که از دسترس ذهن‌های کنترل‌ شده (در تسلط زبان‌ها، گفتمان‌ها و شکل‌ها) خارج‌ می‌ماند.

این رویداد برای برپایی دوره دوم آماده است و اطلاعات دقیق گروه‌ها و اجراها، پس از طی مراحل نهایی و طراحی جدول زمانبندی «کات‌آپ»، در تاریخ ۲۵ خرداد منتشر خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، دومین رویداد هنرهای اجرایی «کات‌آپ» از ۱ تا ۱۷ تیر برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری دومین رویداد اجرایی «کات‌آپ» در تیر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید