آخرین خبر

روایت پایان قصه‌های ناتمام «نون. خ» و «زیرخاکی»

پس از مجموعه «نون. خ» که شیوع کرونا تصویربرداری آن را نیمه‌تمام گذاشته بود، سریال «زیرخاکی» دومین مجموعه‌ ناتمامی است که به زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

اکنون بعد از گذشت ماه‌ها و ادامه بحران کرونا، «پایتخت ۶» هنوز بلاتکلیف است و قسمت‌های باقی‌مانده «فوق‌لیسانسه‌ها» که به دلایل دیگری غیر از شیوع کرونا ناتمام مانده نیز ساخته نشده است.

پایتخت

قسمت آخر «پایتخت ۶» ۱۵ فروردین‌ روی آنتن رفت و علاوه بر آن که سرانجام شخصیت‌ها و اتفاقات مبهم ماند، سریال با جمله «ادامه دارد…» به انتها رسید. سیروس مقدم درباره علت این اتفاق توضیح داد که بحران کرونا در شمال کشور و محدودیت‌ها برای برگزاری تجمعات که قصه به آن نیاز داشت، باعث شده تصویربرداری چهار قسمت پایانی سریال انجام نشود. بنابراین قرار شد قسمت‌های پایانی سریال پس از بهبود شرایط و از سر گرفتن تولیدات سینمایی و تلویزیونی ساخته شود و عید فطر روی آنتن برود. اکنون پس از گذشت هفت ماه خبری از ساخت قسمت‌های آخر نیست و صحبت از فصل ۷ مطرح شده است. محسن تنابنده پاییز امسال درگیر فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی هم هست و همین موضوع امکان ساخت «پایتخت» را کمتر از قبل می‌کند.

نون. خ

سریال «نون. خ ۲» اثر سعید آقاخانی قرار بود ویژه ماه رمضان پخش شود، اما تعداد قسمت‌های آن کمتر شد و اواخر فروردین‌ در ۱۷ قسمت روی آنتن رفت. قسمت آخر این سریال هم به دلیل توقف تصویربرداری پایان‌بندی ناقصی داشت. وعده‌هایی برای ساخت ادامه سریال داده شد و ادامه این مجموعه اواخر مهر جلوی دوربین رفت که تصویربرداری آن این روزها همچنان ادامه دارد. این سریال نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن خواهد رفت و بازیگران جدیدی مانند اکبر عبدی و علی صادقی هم به آن اضافه شده‌اند.

زیرخاکی ۲

رمضان امسال سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان، از شبکه یک روی آنتن رفت تا سومین مجموعه نیمه‌تمامی باشد که در سال جدید به پخش می‌رسد. شیوع کرونا باعث شد امکان تصویربرداری سکانس‌های باقی‌مانده فصل اول و دو قسمت باقی‌مانده از فصل دوم وجود نداشته باشد، بنابراین «زیرخاکی» نیز ناگهان به پایان رسید. پس از گذشت شش ماه از وعده سامان، این کارگردان روز گذشته با انتشار پستی اعلام کرد که در روزهای آینده تصویربرداری فصل دوم این سریال آغاز خواهد شد. هنوز جزئیاتی از سریال منتشر نشده است، اما اگر داستان برای فصل دوم تغییر نکرده باشد، طبق توضیحات قبلی او، این فصل شش قسمتی و فقط برای پایان‌بندی کامل سریال خواهد بود.

فوق‌لیسانسه‌ها

هرچند که نیمه‌تمام بودن «فوق لیسانسه‌ها» ساخته سروش صحت، ارتباطی به کرونا ندارد، اما این مجموعه هم یکی از تولیدات ناتمام تلویزیون در یک سال اخیر است. اواخر آبان‌ خبری درباره پایان موقتی تصویربرداری «فوق‌لیسانسه‌ها» منتشر شد و رضا جودی تهیه‌کننده مجموعه توضیح داد که چون قرار است سریال زودتر به پخش برسد، ۳۰ قسمت آماده سریال پخش می‌شود و ۲۰ قسمت باقی‌مانده قبل از رمضان ۹۹ پخش خواهد شد. او اواخر آذر ۹۸ را به عنوان زمان احتمالی تصویربرداری این قسمت‌ها اعلام کرد، اما سریال در این تاریخ جلوی دوربین نرفت و پس  از یک سال نیز هنوز هیچ خبری از ساخت ادامه آن نیست.تهیه کننده  در نهایت مهر امسال در گفت‌وگویی توضیح داد که ادامه سریال دیگر ساخته نخواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت پایان قصه‌های ناتمام «نون. خ» و «زیرخاکی»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید