آخرین خبر

وضعیت عمومی استاد اسفندیار قره باغی خوب است

 استاد اسفندیار قره‌باغی، هنرمند بنام آذربایجان شرقی در حوزه موسیقی و خواننده سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش «وطن امروز»،  بنا به گفته مسؤول روابط عمومی بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز، استاد قره باغی به علت مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده بود که اکنون وضعیت فعلی وی در حالت پایدار و خوب قرار دارد.

مائده حسن زاده گفت: استاد قره باغی به علت نوسانات فشار خون در بیمارستان بستری شد.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور نیز از استاد اسفندیار قره‌باغی عیادت کرد.

«عباس عظیمی» با حضور در بیمارستان از استاد اسفندیار قره‌باغی عیادت کرد و از نزدیک در روند جریان بیماری و درمان وی قرار گرفت.

اسفندیار قره باغی متولد اول بهمن ماه سال ۱۳۲۲ شمسی در شهر تبریز است.

قره باغی پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی شد؛ وی در خرداد ماه سال ۱۳۴۳ شمسی فارغ التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

وی اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران منتقل و در گروه اُپرای تهران مشغول شد و ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران، پس از گذراندن تحصیلات لازم و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده دار شد.

وی ضمن اینکه گروه‌های کُر مدارس و چند گروه در دانشگاه را راه اندازی کرد، در گروه کُر فولکلوریک رادیو تلویزیون و گروه کُر ملّی به سرپرستی خانم «اِولین باغچه بان» فعالیت چشمگیری داشت.

آشنایی او با سازهای ترومپت به عنوان ساز تخصّصی و ویلن و پیانو و تدریس این سازها و کوک پیانو نیز باعث تمایز این هنرمند از سایرین می‌باشد؛ قره باغی در دوران پس از انقلاب، در سازمان صدا و سیما با واحد موسیقی همکاری کرد و در زمینه سرودسازی خصوصاً سرودهای دفاع مقدّس فعال شد.

از استاد اسفندیار قره‌باغی به عنوان صدای انقلاب یاد می‌کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “وضعیت عمومی استاد اسفندیار قره باغی خوب است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید