آخرین خبر

«دور خدا بگرد» در گالری پردیس ملت افتتاح شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی مؤسسه تصویر شهر، نمایشگاه انفرادی عکس «دور خدا بگرد» به کوشش محمدحسن هندی از عکاسان برجسته سینما روز گذشته ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ مصادف با اول ذی الحجه ۱۴۴۴ در گالری پردیس ملت برپا شد که در این مراسم مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی نیک رفتار و حسن شجاعی از هنرمندان عکاس و سروش محمدزاده و میترا رفیع از هنرمندان سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند.

محمدحسن هندی درباره ثبت آثار این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه، ثبت سعی حجاج است با معنویت، با معماری، با باوری که در رگ‌ها می‌جوشد، ریتم خالص اسلام در بر کشیدن بو و رنگ توحید.

وی همچنین افزود: نمایشگاه «دور خدا بگرد» مجموع کوشش من برای ثبت این آئین ابدی در دو حج تمتع سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ است. به گرد کعبه بگرد. دور خدا بگرد که این گشتن شکل مسجل توحید است. نسبت من در این نمایشگاه با موسم و مراسم حج ثبت مصداق و تجلی معنویت در نسبت با بدن زائر و مکان مقدس است.

در این نمایشگاه عکس، ۲۹ اثر در قطع ۵۰ در ۷۰، ۴ اثر در قطع ۱۰۰ در ۷۰ و یک عکس به شکل پانوراما در قطع ۷۶ در ۱۸۰ به نمایش گذاشته شده است.

محمدحسن هندی از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در سینما و تئاتر آغاز کرد. وی در حال حاضر عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن عکاسان سینما ایران است.

هندی از سال ۱۳۸۳ تا کنون دبیر عکس بیش از چهل کاتالوگ و بولتن جشنواره‌ای جمله: جشنواره تئاتر و فیلم فجر، جشنواره کودک و نوجوان، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم مستند، جشنواره فیلم پلیس، جشنواره تئاتر و فیلم مقاومت و… بوده است.
وی همچنین در کارنامه فعالیت‌های خود دبیری عکس «هفته نامه سینما»، روزنامه و خبرگزاری «صبا» و جشنواره فیلم و عکس «فناوری صنعتی» را نیز برعهده داشته است.

هندی پیش از این برگزاری نمایشگاه عکس گروهی انجمن عکاسان سینمای ایران با نگاه عباس کیارستمی را برگزار کرده و در حال حاضر دبیر هشتمین جشن و مسابقه عکاسان سینمای ایران است.

نمایشگاه «دور خدا بگرد» که روز سه شنبه سی ام خردادماه ۱۴۰۲ در گالری پردیس ملت افتتاح شد، تا ۹ تیرماه ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دور خدا بگرد» در گالری پردیس ملت افتتاح شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید