آخرین خبر

برگزاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی ایثار

مدیر کل امور هنری بنیاد با بیان اینکه، موسیقی آواها و نواها یکی از تاثیرگذارترین گونه های موسیقیایی و بستر مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار است اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به میزبانی استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش آوای ایرانیان، سیدمرتضی حسینی  دبیر نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی ایثار گفت: بخش رقابتی جشنواره در سه گروه؛ «آواها»؛ مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، بیت خوانی، منظومه خوانی، منقبت خوانی، «نواها»؛ هم نوازی ساز و آواز در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی، «سرود»، شامل  ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر و گروههایی آزاد در مقطع سنی جوان و نوجوان و گروههای  و مارش نظامی برگزار می شود و بخش غیر رقابتی، مروری بر آثار فاخر تولید  شده در حوزه ایثار و شهادت است.
حسینی تاکید کرد؛ کلیه آثار این جشنواره باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند و پرداخت به موضوع ایثار اجتماعی، سبک زندگی ایثارگرانه، دفاع مقدس و مدافعان حرم از اولویت ویژه برخوردارند.
شایان ذکر است، این جشنواره به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر و مشارکت اداره کل ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سپاه امام صادق (ع)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار و شورای شهر و صدا و سیمای مرکز استان بوشهر برگزار می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی ایثار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید