آخرین خبر

برپایی نمایشگاه گروهی تذهیب بانوان هنرمند ایرانی و افغانستانی

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، سومین نمایشگاه گروهی تذهیب با عنوان «دختران شهمامه» به سرپرستی شکیلا عالمی و با حمایت صندوق اعتباری هنر از ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ در این مجموعه روی دیوار می‌رود.

تعداد ١٩ هنرمند از بانوان ایرانی و افغانستانی برای سومین دوره با ۴۰ اثر در این نمایشگاه حضور دارند.

«دختران شهمامه» نام گروهی از هنرمندان دختر افغانستانی و ایرانی است که برای ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس زنان و دختران هنرمند و با هدف رشد و اعتلای هنر تذهیب و شناسایی استعدادهای برتر هنری و آشنایی بیشتر با فرهنگ، آداب و رسوم و ارتقای همکاری‌های فرهنگی میان ۲ کشور ایران و افغانستان به سرپرستی شکیلا عالمی شکل گرفته است.

هنر تذهیب از هنرهای دیرین کشور افغانستان است که هنرمندان در کنار فراگیری هنر، می‌آموزند که نقشی اساسی در جامعه ایفا کرده و اثری ماندگار از خود به جای بگذارند.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه روز پنجشنبه دهم اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ با حضور و همراهی علیرضا رجایی مشاور وزیر خارجه، سید عسگر موسوی مشاور رییس جمهور سابق افغانستان و استاد حال حاضر دانشگاه لندن، سعدخان رییس موسسه فرهنگی اکو، امیری رایزن فرهنگی سفارت سابق افغانستان در ایران و همچنین جمعی از اساتید انجمن خوشنویسان ایران و گروه‌های فرهنگی افغانستانی در سالن خزر این مجموعه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز شنبه دوازدهم تا هجدهم اسفند ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی نمایشگاه گروهی تذهیب بانوان هنرمند ایرانی و افغانستانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید