آخرین خبر

آلبوم «واگویه» با هنرمندی رامین صفایی منتشر شد/ شنیدن رنگین کمانی از احساسات یک نوازنده

به گزارش آوای ایرانیان، «واگویه» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشرشده در حوزه آلبوم هاست که با هنرمندی رامین صفایی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

«واگویه – پیش درآمد ماهور»، «راز و نیاز – بداهه نوازی در درآمد ماهور»، «بهاران – چهارمضراب ماهور»، «پهلوانی –بداهه‌نوازی در عراق ماهور»، «در برابر باد – چهارمضراب عراق و راک»، «درد نهان – بداهه نوازی در راک ماهور، شکسته و افشاری»، «پیروزی – چهارمضراب شکسته»، «غزلواره – بداهه‌نوازی در داد، کرد بیات و اصفهان»، «رنگ ماهور- شادیانه» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند. این در حالی است که رامین صفایی نوازنده سنتور و آهنگساز، میلاد قریشی نوازنده سازهای کوبه‌ای، حسن خدایی نیا صدابردار- میکس و مسترینگ گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دهند.

رامین صفایی درباره این اثر توضیح می‌دهد: «واگویه» برای من رنگین کمانی است از احساسات؛ زمانی که به شادی می‌گراید، گاهی به غم، زمانی امیدوار و شکیباست و گاهی بی قرار و خشمگین. شاید حتی دربرگیرنده احساسات و حالاتی متناقض باشد. اما چه باک؟ زندگی خود سرشار از این تناقض‌ها و فراز و فرودهاست. «واگویه» سفری است پرماجرا در روح و روان که گاه به آفرینش قطعه‌ای ضربی انجامیده و زمانی تنها بداهه پردازی قادر به بیان آن بوده است. تیزهوشی، حساسیت، ذوق فطری موسیقایی و مهارت کم نظیر دوست هنرمندم میلاد قریشی در نواختن سازهای کوبه‌ای، به یاری من در اجرای قطعات ضربی آمده، جانی تازه به آنها بخشیده و چنان با بافت هریک عجین گشته که تصور آنها بدون همراهی هنرمندانه او دیگر برایم بس دشوار است.

فضای بداهه پردازی‌های این اثر هماره بر بستری از شعر یا واژه‌های شاعرانه قرار دارد که صد البته هرگز به بیان در نمی‌آیند، چرا که بی شک پژواک موسیقی آنها گویا تراز هر کلام است و چه بهتر و زیباتر که هر اهل دلی کلام برآمده از درون خود را در آن جستجو کند، «هرکسی از ظن خود شد یار من»

مجید درخشانی نوازنده پیشگام سنتور و مدرس موسیقی درباره این آلبوم نوشته است: موضوع جواب آواز امروز در موسیقی ما تبدیل به نقطه ضعفی شده که متاسفانه بسیاری از نوازندگان مطرح و قوی در این زمینه آن طور که باید نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند و جای افسوس است که امروز از این پتانسیل مهم در موسیقی ایرانی آن طور که باید بهره نمی‌بریم. از آن جایی که یکی از درخشان‌ترین مشخصه‌های ساز آقای صفایی، جواب آوازهای بی‌نظیر و کاملاً اصولی است، همیشه در کنار استاد شجریان یکی از شاخصه‌های اصلی به اوج رساندن لذت آواز ایشان در اجراها می‌شدند.

من به جد می‌توانم بگویم که مهارت آقای صفایی در این زمینه به قدری است که همیشه من را به یاد استادانی چون مرتضی محجوبی و شهناز و لطفی می‌اندازد و شاید ایشان از معدود هنرمندان نسل جدید است که سازش رنگ و بوی ساز بی‌نظیر قدما را می‌دهد. علاوه‌بر ویژگی‌های تحسین برانگیز اخلاقی و نوازندگی، در هنر آهنگسازی هم بسیار خوش ذوق و منحصر به فرد هستند و به دور از تعریفات رایج و تمجیدهای متداول، به معنای واقعی یک هنرمند به تمام معنا و دغدغه مند هستند.

آلبوم «واگویه» با شماره مجوز ۱۳۹۹-۲۲۹۳ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۶۳۸۴ کتابخانه ملی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم «واگویه» با هنرمندی رامین صفایی منتشر شد/ شنیدن رنگین کمانی از احساسات یک نوازنده”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید