آخرین خبر

فیلم جدید ران هاوارد دیده شد/ کالین فارل و حمله عصبی در دل سیل

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، «سیزده زندگی» فیلم جدیدی که ران هاوارد کارگردانی آن را انجام داده، پنجشنبه شب برای نخستین بار اکران شد.

در پیش نمایش این فیلم ران هاوارد از شرایط سخت کاری بازیگران در این فیلم سخن گفت و اینکه هیچ‌یک از آنها در شرایط سخت فیلمبرداری دست به کوچک‌ترین شکایتی نزدند.

این فیلم درباره حادثه‌ای است که سال ۲۰۱۸ در تایلند رخ داد. با وقوع سیل، یک گروه متشکل از ۱۲ پسر و مربی آنها ۱۸ روز در غاری زندانی شده بودند و در نهایت ۴ غواص انگلیسی با عبور از دالان‌های باریک زیر آب، توانستند تک تک افراد را به جای امن منتقل کنند. در این فیلم بازیگران همه بدل‌کاری‌ها و غواصی زیر آب را خود انجام دادند و برای این کار نیاز به تمرین‌های فشرده و ساعت‌ها حضور زیر آب بود.

فیلم جدید ران هاوارد دیده شد/ کالین فارل و حمله عصبی در دل سیل

هاوارد توضیح داد که فیلمبرداری این فیلم چقدر پیچیده و ثبت صحنه‌های زیر آب چقدر سخت و خسته‌کننده بود. وی تاکید کرد که برای انجام این کار نیازمند نظم و انضباط و تمرکز زیادی بودند.

وی گفت: برخی از بازیگران در مواردی دچار کلاستروفوبیا -گیر افتادن در تنگنا- شده بودند و صحنه‌هایی بود که زیر آب و در فضایی بسیار محدود باید شکل می‌گرفت.

هاوارد ادامه داد: خوشبختانه با هیچ حادثه وحشتناکی روبرو نشدیم و کسی هم شکایت نکرد اما می‌دانید چرا؟ چون آنها داشتند چیزی را تصویر می‌کردند که واقعاً گروهی تجربه کرده بودند. همه بازیگران افتخار کردند که این فرصت را یافتند تا این رویداد را برای مردم تصویر کنند.

کالین فارل، ویگو مورتنسن و جوئل اجرتون در نقش شخصیت‌های اصلی این فیلم بازی کرده‌اند.

کالین فارل که در نقش جان ولنتان یکی از ۴ غواص بریتانیایی که برای نجات آمدند، ظاهر شده گفت: این فیلم داستانی واقعی از تلاش فوق‌العاده جهانی برای نجات یک تیم فوتبال تایلندی را تصویر می‌کند که در غار تام لونگ با وقوع یک توفان شدید بارانی گرفتار شدند. برای نجات این افراد تیمی از باتجربه‌ترین غواصان جهان گرد آمدند و با چالش‌های بزرگی روبرو شدند تا بتوانند در پیچ و خم تونل‌های باریک این غار گرفتار در سیل، با همکاری ۱۰ هزار نیروی داوطلب تایلندی، ماموریت نجات ۱۲ پسر و مربی آنها را به انجام برسانند.

این بازیگر ۴۶ ساله ایرلندی افزود: فقط باید به یکدیگر تکیه می‌کردیم. ما یک تیم عالی از غواصانی داشتیم که امنیت کار را تضمین کنند. ۴ یا ۵ تونل ساخته شده بود که باید مدام در آنها شنا می‌کردیم، شلنگ هوا گیر می‌کرد، ذهنم هنگ می‌کرد و و یک لحظه همه چیز از دست می رفت. من چند بار دچار حمله عصبی شدم.

فیلم جدید ران هاوارد دیده شد/ کالین فارل و حمله عصبی در دل سیل

تام بیتمن هم از دیگر بازیگران فیلم است که در نقش یکی از غواصان نجات ظاهر شده است. وی در این باره عنوان کرد: با وجود اینکه می‌دانستیم از ما مراقبت می‌شود اما خیلی سخت بود. باید تقریباً از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب با لباس خیس بازی می‌کردیم.

ویگو مورتنسن هم از این فیلم به عنوان یک تلاش مشترک جهانی برای گرفتن نتیجه یاد کرد و گفت که این فیلم فقط غواصی در دل صخره‌ها نبود بلکه متحد شدن برای یک هدف مشترک را تصویر کرد.

وی بیان کرد: همکاری در مقابل خودخواهی، حرص و طمع و رقابت بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و اینها همه ویژگی دورانی است که در آن زندگی می‌کنیم. اما وقتی مردم درست فکر کنند و برخلاف آنچه بیشتر مردم و مخصوصاً سیاستمداران فکر می‌کنند پیش بروند؛ نتیجه درست گرفته می‌شود.

امدادگران واقعی با تماشای این فیلم که محصول آمازون است از فیلم تجلیل کردند و گفتند از تماشای آن شوکه شدند.

«سیزده زندگی» از دیروز به مدت یک هفته در شماری از سینماهای منتخب نیویورک، لس‌آنجلس و شیکاگو اکران شده و پس از آن از ۵ آگوست در پرایم ویدیو متعلق به آمازون به صورت استریم در دسترس خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلم جدید ران هاوارد دیده شد/ کالین فارل و حمله عصبی در دل سیل”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید