آخرین خبر

ستوان اوهارای «پیشتازان فضا» درگذشت/ ایفاگر نقش محبوب لوترکینگ

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از د رپ، نیکل نیکولز که با ایفای نقش یک افسر ارتباطات در سریال «پیشتازان فضا» ظاهر شده بود، درگذشت. ایفای این نقش توسط وی نقشی پیشگامانه و مهم برای زنان سیاه‌پوست در تلویزیون آمریکا محسوب می‌شد.

نیکولز در نقش ستوان اوهارا، یکی از اولین نقش‌های اصلی و مهم یک سریال تلویزیونی را به عنوان یک زن سیاهپوست ایفا کرد و دلیلش این بود که جین رودنبری خالق این سریال می‌خواست خدمه این ناو فضایی از نژادها و پس زمینه‌های مختلف آمده باشند. نامی که برای وی انتخاب شده بود یعنی «اوهارا» نیز از کلمه سواحیلی «آزادی» گرفته شده بود.

پس از پایان یافتن فصل اول سریال «پیشتازان فضا» در سال ۱۹۶۶، نیکولز قصد داشت این سریال را ترک کند و برای ادامه فعالیت‌هایش به برادوی بود. اما او پس از یک ملاقات غیرمنتظره با مارتین لوترکینگ تغییر عقیده داد. لوترکینگ به وی گفته بود او و همه خانواده‌اش با هم به تماشای این سریال می‌نشینند و وقتی نیکولز گفت که قصد دارد از این سریال بیرون برود مارتین لوترکینگ از وی خواست در تصمیمش تجدید نظر کند.

نیکولز در مصاحبه‌ای که سال ۲۰۱۳ انجام داده بود از گفته‌های مارتین لوترکینگ چنین یاد کرده بود: نمی‌توانی، نمی‌توانی … برای اولین بار در تلویزیون، ما را آن طور که هر روز هستیم دارند نشان می‌دهند. به عنوان افرادی باهوش، باکیفیت، زیبا، افرادی که می‌توانند به فضا بروند، آواز بخوانند، استاد هستند و دیده می‌شویم.

مارتین لوترکینگ افزوده بود: اگر بروی، آن در بسته می‌شود زیرا نقش تو را هر کسی می‌تواند پر کند که نه زن باشد و نه سیاهپوست.

چنین شد که نیکولز در هر سه فصل «سفر ستاره‌ای» یا «پیشتازان فضا» ماندگار شد.

پس از پایان این سریال در سال ۱۹۶۹ نیکولز در سریال انیمیشنی «پیشتازان فضا» در سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ دوباره در همین نقش صداپیشگی کرد و مهم‌ترین قسمت نقش‌آفرینی‌اش در قسمتی بود که او فرماندهی اینترپرایز را برعهده گرفت. وی در کنار بقیه بازیگران این سریال در ۶ فیلم سینمایی مرتبط هم بازی کرد.

نیکولز از شهرت خود استفاده کرد تا از سازمان ناسا بخواهد زنان و رنگین پوستان را نیز به برنامه‌های فضانوردی خود اضافه کند و این درخواست منجر به مشارکت بین ناسا و بنیادی علمی شد که نیکولز بنیاد نهاد تا به تنوع نژادی در برنامه‌های فضایی کمک کند. به لطف این برنامه اولین زن در سال ۱۹۸۳ و در همان سال اولین فضانورد سیاه‌پوست راهی فضا شدند.

این بازیگر آخرین بار سال پیش در کمیک کان در جمع حاضر شده بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ستوان اوهارای «پیشتازان فضا» درگذشت/ ایفاگر نقش محبوب لوترکینگ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید