آخرین خبر

نی نوازان برجسته کشور با شاعران معاصر در برنامه «نای ونی» همنوایی می کنند

؛ امروز سه شنبه ده تن از نی نوازان برجسته کشور یا ده شاعر ارزنده در رثای شهیدان کربلا همنوایی می کنند.

شاعران ارزنده ای چون محمدعلی بهمنی، قادر طهماسبی،  عبدالجبار کاکایی و سعید بیابانکی با سروده های دلنشینی با ساز نی نوازندگان این ساز مولانایی همنوازی و هم خوانی می کنند.

برنامه نای و نی که نمود خلاقانه ای از شعر و موسیقی است شامل برنامه های متنوعی است که امروز سه شنبه یازدهم مردادماه  از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن کوثر ساختمان جام جم با حضور مشتاقان برگزار خواهد شد.

داود ورزیده، آهنگساز و نوازنده نی درباره این برنامه گفت: “ایده زیبای شب شعر و نی توسط ریاست محترم دفتر شعر و موسیقی جناب آقای دکتر قزوه شکل گرفت. مقرر شد ده شاعر و ده نوازنده توانمند نی با نگاه تجلیل و گرامی داشت از مقام اساتید هنرمند و نوازندگان نی این روزگار استاد حسن ناهید، استاد محمدعلی کیانی نژاد و استاد منوچهر غیوری که به حق موسیقی و فرهنگ این مرز و بوم وامدار هنرنمایی این اساتید موسیقی و معرف هنر والای ایرانی در عرصه های بین المللی بوده است؛ برگزار شود. این برنامه به همت دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما در روز یازدهم مردادماه ۱۴۰۱ در سالن کوثر صدا و سیما برگزار خواهد شد…”

در ادامه این برنامه گرامیداشت استادان حسن ناهید و محمدعلی کیانی نژاد و منوچهر غیوری برگزار خواهد شد و سالها تلاش دلسوزانه هنری این هنرمندان یادآوری خواهد شد و این هنرمندان گرامی از سوی دفتر شعر و موسیقی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نی نوازان برجسته کشور با شاعران معاصر در برنامه «نای ونی» همنوایی می کنند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید