آخرین خبر

کم‌رونق‌ترین فصل ادبی فرانسه در قرن اخیر/انتشار ۴۶۶ رمان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از اکتوالیته، فصل ادبی ۲۰۲۳ کم‌بارترین فصل قرن خواهد بود و ناشران در مواجهه با بازار کتاب کم رونق، ترجیح داده‌اند جنبه اعتدال در پیش بگیرند.

مجله تخصصی «لیور ابدو» برای شماره ویژه ادبی آغاز فصل ادبی که یکم جولای منتشر شد از ۴۶۶ رمان نام برده که بین اواسط آگوست تا پایان اکتبر (اواخر مرداد تا اوایل آبان) در برنامه انتشار قرار دارند. این رقم تقریباً ۵ درصد کمتر از ۴۹۰ عنوانی است که سال قبل منتشر شد و یک سوم کمتر از نقطه اوج ثبت شده است که متعلق به سال ۲۰۱۰ بود و با انتشار ۷۰۱ رمان جدید رکوردی ثبت شد که دیگر شکسته نشد.

این مجله در وب سایت خود خاطرنشان می‌کند کاهش تعداد نشر ادامه دارد و انتظار می‌رود به پایین‌ترین سطوح که متعلق به اواسط دهه ۱۹۹۰ بود بازگردد.

فصل ادبی یک سنت جاافتاده فرانسوی است که در آن مشهورترین ناشران عناوینی را که برای جوایز بزرگ پاییزی مانند گنکور، رنودو، فمینا و … رقابت می‌کنند به بازار می‌فرستند. پس از یک سال رکورد در سال ۲۰۲۱ و یک سال ترکیبی در سال ۲۰۲۲، شروع سال ادبی جدید برای عملکرد بازار کتاب تعیین کننده است.

طبق آمار موسسه بررسی داده GfK، سه ماه اول امسال برای ادبیات نسبتا خوب بود و رشدی ۳٪ کسب شد. در ماه آوریل و در زمان برگزاری جشنواره کتاب پاریس هم گفته شد بازار کتاب با فروش رمان پیش می‌رود.

برای فصل ادبی سال ۲۰۲۳ نویسندگان شاخصی چون اریک راینهارت، آملی نوتومب، سورج شالاندون، لوران بینه، انیس دزارت، ماریا پورشه و لیلیا حساین کتاب‌های جدید خود را به بازار می‌فرستند.

گفته شده در میان رمان‌های امسال ۳۲۱ رمان فرانسوی شامل ۷۴ رمان اول و ۱۴۵ رمان ترجمه شده جای دارند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کم‌رونق‌ترین فصل ادبی فرانسه در قرن اخیر/انتشار ۴۶۶ رمان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید