آخرین خبر

«مینیون‌ها» جهان را تسخیر کردند/ پرفروش‌ترین انیمیشن سال

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، «مینیون‌ها: ‌ظهور گرو» در گیشه‌های خارج از آمریکا با اقبال روبه رشد و با فروش دیروز خود(یکشنبه) از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

فیلم‌های قبلی این مجموعه سینمایی شامل «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ و «من نفرت‌انگیز ۳» در سال ۲۰۱۷ هر یک بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروش کردند و در سطح جهان به فروشی بیش از یک میلیارد دلار دست یافتند.

تا این لحظه فیلم جدید این مجموعه با محاسبه فروش آمریکا به رقم فروش ۸۶۸.۸ میلیون دلاری در سطح جهان رسیده است.

این فیلم دنباله‌ای بر فیلم «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ و پنجمین فیلم از مجموعه «من نفرت‌انگیز» است و به کارگردانی مشترک کایل بالدا و براد آبلسون و جاناتان دل وال ساخته شده است. در این انیمیشن بار دیگر استیو کرل در نقش گرو و پی‌یر کافین در نقش مینیون‌ها بازگشته‌اند و تراجی پی. هنسون، میشل یئو، رزا، ژان-کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترخو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین آن‌ها را همراهی می‌کنند.

«مینیون‌ها: ظهور گرو» نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و اکرانش در آمریکا را از یکم جولای توسط یونیورسال پیکچرز شروع کرد.

این انیمیشن با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شده و با فروش ۸۶۸ میلیون دلاری تا به اینجا پرفروش‌ترین فیلم پویانمایی ۲۰۲۲ و چهارمین فیلم پرفروش سال است.

فروش این انیمیشن آن را تا به اینجا در ردیف ۲۶ از میان۵۰ انیمیشن پرفروش تاریخ جای داده است و البته انیمیشن دیگری از سال ۲۰۲۲ وارد این فهرست ۵۰ تایی نشده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مینیون‌ها» جهان را تسخیر کردند/ پرفروش‌ترین انیمیشن سال”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید