آخرین خبر

هدیه موسیقایی یک گروه آیینی به مناسبت میلاد رسول مهربانی‌ها+ آهنگ

به گزارش آوای ایرانیان، هادی نصیری سرپرست گروه هم‌آوایی الغدیر تهران ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه موسیقایی – آیینی از تولید یک قطعه جدید به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف مذهبی داریم، تلاش کردیم تا قطعه جدیدی را به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت ختمی مرتبت آماده کنیم که به اعتقاد من اثر جدید و متفاوتی است.

وی افزود: این اثر موسیقایی «مصطفی» نام دارد که به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این قطعه با کلیدواژه‌های وحدت آفرین و با اشاره به وجه رحمت للعالمین بودن پیامبر تولید شده است. در حوزه انتخاب سازها هم شرایط را به گونه‌ای طراحی کردیم تا از سازهایی چون عود، دف، نی استفاده کنیم. سازهایی که نوع صدا دهی آنها با ملودی‌های مذهبی و آیینی قرابت بیشتری دارند. در این زمینه آرش صمیمی نوازنده نی و فلوت و مرتضی خسروی به عنوان نوازنده دف حضور دارند.

سرپرست گروه هم‌آوایی الغدیر تهران در معرفی دیگر اعضای گروه اجرایی این اثر بیان کرد: احسان جاودان شاعر، محسن فرحی آهنگساز، علی غلامی تنظیم‌کننده، حسن پورمحمدی صدابردار، مهدی نوری میکس عوامل اجرایی این اثر موسیقایی را تشکیل می‌دهند که ضبط آن در استودیو کوثر صورت گرفته است.

این خواننده در بخش دیگری از صحبت خود گفت: گروه هم‌آوایی الغدیر تهران از آغاز فعالیت‌های موسیقایی خود در عرصه‌های مذهبی تمام تلاش خود را انجام داده تا به واسطه تلاش و برنامه‌ریزی که صورت می‌دهد، فضایی را به وجود آورد طیف بیشتری از مخاطبان با کرامات اهل بیت (ع) آشنایی پیدا کنند. شرایطی که قطعاً توجه به ذائقه نسل جوان متناسبت با حال و هوای محتوایی قطعه از جمله آن‌هاست و امیدوارم هر روز نیز تا رسیدن به نقطه ایده آل بتوانیم به در خدمت دوستداران و شنوندگان چنین آثاری باشیم.

گروه هم‌آوایی بین‌المللی «الغدیر» تهران از گروه‌های هم‌خوانی ممتاز در حوزه تولید آثار موسیقایی ملی و مذهبی است که تاکنون بیش از ۵۰ قطعه تولید و منتشر کرده است. این گروه از جمله مجموعه‌هایی است که با هدف ترویج فرهنگ آیینی و ملی تولیدات خود را در فضای مجازی به طور کامل منتشر و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هدیه موسیقایی یک گروه آیینی به مناسبت میلاد رسول مهربانی‌ها+ آهنگ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید