آخرین خبر

تدوین سند همکاری مطبوعاتی و رسانه ای ایران و ترکیه/ غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام تلاش می کند

به گزارش آوای ایرانیان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سخنگوی دولت ترکیه و رییس دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی گفت: سیاست دولت سیزدهم توسعه و گسترش روابط با همسایگان به ویژه ترکیه است و نقاط مشترک فرهنگی دو کشورما را به هم نزدیک تر می کند.

محمدمهدی اسماعیلی که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرده است با فخرالدین آلتین، سخنگوی ریاست جمهوری و رییس اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی دو کشور، ضرورت دارد برای همگرایی در جهان اسلام در کنار هم باشیم و موفقیت هر یک، موفقیت دو کشور دوست و همسایه در منطقه قلمداد می شود.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی افزود: ترکیه و ایران دشمنان مشترک دارند که تلاش می کنند کشورهای جهان اسلام کنار یکدیگر نباشند و ارتباط آن ها توسعه نیابد. سیاست دولت سیزدهم تعمیق ارتباطات همسایگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی و تلاش رسانه های غربی را مخدوش ساختن چهره جهان اسلام نزد افکار عمومی دانست و خاطر نشان کرد: رسانه های معاند سعی دارند چهره خشونت آمیز از اسلام نشان دهند. ایران و ترکیه می توانند با همکاری مشترک در این عرصه نقشه دشمنان را خنثی کنند.

فخرالدین آلتین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و رییس دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به وزیر فرهنگ کشورمان گفت: امروز در جغرافیایی به سر می بریم که نیروهای خارجی امنیت منطقه را به خطر انداخته اند و همکاری دو کشور دوست و هم منطقه می تواند در حل این مسأله با تعمیق ارتباطات فرهنگی راهگشا باشد.

آلتین در پایان اظهار امیدواری کرد که سند همکاری دوجانبه مطبوعاتی و اطلاع رسانی ترکیه و ایران در سفر آتی روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.

دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ۲۹ و ۳۰ مهرماه در استانبول برپاست.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تدوین سند همکاری مطبوعاتی و رسانه ای ایران و ترکیه/ غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام تلاش می کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید