آخرین خبر

گروه 9 نفره «اوان» در برج آزادی روی صحنه می‌رود

آوای ایرانیان: گروه موسیقی «اوان» ۱۶ مهر ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی، هنری «آزادی» روی صحنه می‌رود.

به گزارش آوای ایرانیان، این برنامه در تاریخ ۱۶ مهر ماه ساعت ۱۹ در «مجتمع آزادی» برگزار می‌شود و طی آن گروه تلفیقی «اوان» قطعاتی به آهنگسازی اعضای گروه را اجرا می‌کند.

علیرضا برزگر (سنتور)، دانیال جلالی (ساکسیفون)، حمید نعیمی (گیتار الکتریک)، مهرداد مهدی (آکاردئون)، میلاد مرادی (کمانچه)، رشاد شالپوش (عود و دیوان)، آرش ضرابی (کنترباس)، برزو بهرامی (پرکاشن) و فرید فرزیان پور (درامز) نوازندگان این گروه هستند.

اوان در معرفی خود می‌نویسد: «گروه موسیقى اَوان در آذر ماه ١٣٩٣ با هدف پرداختن به دغدغه ها و رویکردهاى اجتماعى و هنرى تشکیل شد و براى رسیدن به این هدف فرم تلفیق یا فیوژن را برگزید. مى توان فیوژن را یکى از مؤثرترین راه هاى گفتگوى بشرى در جهانِ امروز دانست. چنانچه اساسِ فیوژن همیشه بر پایه ى ترکیبِ سبکها و فضاهاى ملودیک و هارمونیک بوده است تا امکانِ کشف زبان جدیدى براى گفتگو بین فرهنگ هاى مختلف با در هم شکستن مرزهاى جغرافیایى پدید آید. کشف همسانىِ این نقاطِ مشترک در گفتگوى فضاهاى ملودیک و هارمونیک، یکى از اهداف فیوژن است.

اَوان تلاش میکند با کشف نقاط مشترکِ موسیقایى در سبک ها و فضاهاى گوناگون به کسب تجربه بپردازد و تضادها و تلاقى ها را در برخوردهاى اجتماعى و زندگى روزمره ى خود پیدا کند. نگاهى گفتگو محور، همراهِ موسیقى هاى دیگر با محوریتِ موسیقى دستگاهى و مقامىِ ایران و کشف نشانه هاى مشترکِ آن با موسیقى سایر ملل. به بیان دیگر، این بُرش از زندگى، مى تواند تحت تأثیر اتفاقاتى باشد که پیرامون ما در جامعه در حال رخ دادن است.

ما در دنیایى زندگى میکنیم که رسانه ها برشى از گذارِ ما را که مستلزم زمان و اندیشه بود به اقتضاى رسیدن به جهانى هماهنگ و یکپارچه از ما دریغ کردند و این درست نقطه ایست که ما ایستاده ایم. پس ما شرح دادیم هرآنچه که بودیم. واقعیتى که خودِ ما، در آن حضور داشت. سنتى که آشناى ما بود و مدرنیته اى که در حال اتفاق. مى توان این موسیقى را حقیقتى پنداشت که به دلیلِ تضادِ زیاد میان فرهنگ ها، به یک فانتزى بدل شده است.»

گروه موسیقی «اَوان» که به تازگی اجرایی را در فرهنگسرای نیاوران و در حاشیه جشنواره هنر برای صلح داشته است، قصد دارد نخستین آلبوم خود را پس از ایام ماه محرم و صفر از سوی نشر موسیقی «نی داود» روانه بازار موسیقی کند.

کنسرت گروه اوان در برج آزادی در تاریخ ۱۶ مهرماه در برج آزادی برگزار می‌شود. علاقمندان برای تهیه بلیت اینترنتی می توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه کنند.

منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گروه ۹ نفره «اوان» در برج آزادی روی صحنه می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید