آخرین خبر

ایرانی‌های «تئاتر فجر» بهتر از خارجی‌ها/ استقبال از خونریزی مکبث!

به گزارش آوای ایرانیان، روز جمعه ۷ بهمن چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هفتمین روز برگزاری خود را پشت‌سر گذاشت تا آرام آرام به روزهای پایانی خود نزدیک شود. در این روز هم نمایش‌های مختلف در بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره اجرا شدند.

«مکبث زار» پرمخاطب‌تر از اجرای اول

نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی در هفتمین روز جشنواره دومین اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر سپری کرد. این نمایش که در ششمین روز جشنواره اولین اجرای خود را با استقبال مخاطبان تجربه کرده بود، روز جمعه ۷ مهر با ظرفیت کامل و تا حدی خارج از ظرفیت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و به احتمال بسیار پرمخاطب‌ترین اجرای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا پایان روز هفتم بوده است.

نکته قابل تأمل این است که مخاطبان در پایان اجرا چند دقیقه ایستاده گروه و عوامل «مکبث زار» را تشویق کردند و با رضایت از تماشای این اثر نمایشی سالن اصلی را ترک کردند؛ اتفاقی که در تعداد انگشت‌شماری از اجراهای جشنواره تئاتر فجر تا پایان روز هفتم رخ داده است.

«کمدی الهی» تونسی‌ها و مخاطب نصف و نیمه!

نمایش «کمدی الهی» از کشور تونس که تنها کار خارجی هفتمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود، در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه رفت. این اثر نمایشی در اولین اجرای خود میزبان حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مخاطب بود و در اجرای دوم خود توانست ظرفیت قابل قبولی از صندلی‌های تالار وحدت را پر کند و پذیرای مخاطبانی شد که به تماشای این اثر نشستند.

«خیابانی‌ها» به شیفت شب رسیدند!

بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز جمعه ۷ بهمن شاهد اجرای نمایش «دعوت نشده» از دهلران در ساعت ۱۸ بود. استقبال از این نمایش با وجود سرمای هوا قابل قبول بود. با گذشت روزهای ابتدایی جشنواره تئاتر فجر، آثار خیابانی جشنواره توانسته‌اند مخاطب خود را در پهنه رودکی پیدا کنند.

حال و هوای گرم سالن‌های کوچک تئاتر شهر

علاوه بر سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، سالن‌های چهارسو، قشقایی و سایه مجموعه نیز در هفتمین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر میزبان نمایش‌های ایرانی «مطرب‌آقا» از بهشهر، «آلاء» از تهران و «رستم و سهراب» از تهران بودند که با استقبال قابل قبول مخاطبان تئاتری روی صحنه رفتند.

سیدنظام موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جمله مهمانان ویژه مجموعه تئاتر شهر بود که به تماشای «آلاء» در سالن قشقایی نشست.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ایرانی‌های «تئاتر فجر» بهتر از خارجی‌ها/ استقبال از خونریزی مکبث!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید