آخرین خبر

دومین دوره آزمون صدور کارت مهارت عوامل تولید رسانه برگزار شد

 به گزارش آوای ایرانیان به نقل از مرکز طرح، برنامه و بودجه صداوسیما، دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید، از ۵ تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۴ نوبت آزمونی، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در مراکز پیام‌نور در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد.

در این دوره با توجه به اینکه حداکثر، امکان شرکت در آزمون دو حرفه برای هر داوطلب وجود داشت، حدود ۵۲۰۰ نفر برای ۲۰ حرفه شامل حرفه‌های ارزیابی، تدوین، تصویربرداری، تهیه‌کنندگی تلویزیون، تهیه‌کنندگی رادیو، تولیدکننده فضای مجازی، دبیری خبر، خبرنگاری و گزارشگری، صدابرداری، کارگردانی، کارگردانی پویانمایی، نورپردازی، طراحی صحنه و دکور، عکاسی، گرافیک، گریم، نویسندگی، مدیر صحنه، منشی صحنه و هماهنگی شرکت کردند.

محمود جان‌نثاری لادانی، مدیر اجرائی دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید رسانه با اشاره به ویژگی‌های آزمون دوره دوم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این آزمون در اختیار گذاشتن منابع مکتوب و تصویری بود که از طریق پایگاه اینترنتی چهره به نشانی chehre.iriborg.ir منتشر شد تا داوطلبان با استفاده از این منابع با آمادگی و آگاهی بیشتر در خصوص ساختار مهارت‌محور حرفه‌ها در این آزمون حاضر شوند.

وی افزود: منابع مکتوب با عنوان دستنامه و تحلیل حرفه و مجموعه برنامه‌های آموزشی ویدئویی تحت عنوان «دید پرنده» با محتوای شرح همان دستنامه‌ها، با مشارکت بیش از ۶۵ نفر از خبرگان رسانه تولید و در پایگاه اینترنتی چهره بارگذاری شد.

جان‌نثاری لادانی با اشاره به فرایند تحلیل مهارت‌محور حرفه‌های رسانه در مسیر طراحی چارچوب صلاحیت حرفه‌ای رسانه گفت: در این دوره با احصاء موقعیت‌های دنیای کار و مهارت‌های لازم در این موقعیت‌ها، امکان طراحی سوالات عملکردی با دقت بیشتر، فراهم شد و با توجه به فراوانی، پیچیدگی و اهمیت این موقعیت‌ها، سوالات هر آزمون انتخاب شدند، که این موضوع را می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های آزمون دوم برشمرد.

وی افزود: حد نصاب نمره قبولی در این آزمون ۶۰ نمره از ۱۰۰ نمره با احتساب نمره منفی است که افراد با کسب این نمره، مشمول دریافت کارت مهارت در سطح «شایسته» خواهند شد. وی با بیان اینکه این آزمون در مسیر تبدیل وضعیت همکاران نقش مؤثری دارد تصریح کرد: آیین‌نامه تبدیل وضعیت همکاران تدوین و ابلاغ شده و مقدمات اجرایی‌شدن آن در حال انجام است؛ در این آیین نامه یکی از شروط جذب و تبدیل وضعیت، داشتن کارت مهارت در یکی از سطوح شایسته، ممتاز یا خبره تعیین شده است.

جان‌نثاری هدف از طراحی چارچوب صلاحیت حرفه‌ای و برگزاری آزمون‌های کتبی-عملکردی را استانداردسازی حرفه‌ها و ایجاد زمینه رشد و ارتقای فعالین حوزه رسانه در عرصه‌های حرفه‌ای دانست و گفت: توفیق هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان در آزمون کارت مهارت، توفیق بزرگی برای رسانه ملی و نشان‌دهنده اهمیت سرمایه انسانی و توجه خاص به شایستگی‌های حرفه‌ای کارکنان در این سازمان است.

مدیر اجرائی دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید با اشاره به نظارت بر حسن اجرای فرآیند برگزاری آزمون گفت: در امر نظارت این آزمون از همکاران اداره کل سنجش، ارزیابی و رتبه‌بندی عوامل تولید در تهران و معاونین نظارت و ارزیابی در مراکز استان‌ها کمک گرفته شد و این عزیزان به عنوان ناظر رسمی سازمان در حوزه‌های امتحانی حضور داشتند.

کد خبر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دومین دوره آزمون صدور کارت مهارت عوامل تولید رسانه برگزار شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید