آخرین خبر

«وانکا» مخاطبان خود را پیدا کرد/فروش ۱۵۱ میلیون دلاری در سطح جهان

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از هالیوود ریپورتر، «وانکا» با بازی تیموتی شالامه در نقش اصلی گیشه‌های سینماهای آمریکا را پیش از کریسمس با فروش ۳۹ میلیون دلاری از آن خود کرد تا بهتر از آنچه انتظار می‌رفت، ظاهر شود.

در خارج از کشور این فیلم ۵۳.۶ میلیون دلار از نمایش در ۷۷ بازار کسب کرد تا از آثار کلاسیک خانوادگی مانند «پدینگتون» یا موزیکال‌هایی مانند «بزرگ‌ترین شومن» و «مری پاپینز بازمی‌گردد» جلوتر برود. فروش جهانی آخر هفته این فیلم در مجموع ۹۲.۶ میلیون دلار شد و با محاسبه آنچه پیشتر در برخی کشورها فروخته، مجموع فروش اولیه فیلم در سرتاسر جهان به ۱۵۱.۴ میلیون دلار می‌رسد که شامل مجموع فروش خارجی ۱۱۲.۴ میلیون دلاری می‌شود. این فیلم در انگلستان و استرالیا، همراه با برخی از بازارهای دیگر زودتر افتتاح شده بود.

این فروش شروعی دلگرم کننده برای یک موزیکال محسوب می‌شود که ژانری است که در سال‌های اخیر اقبال خود را از دست داده بود. «وانکا» فیلمی از دیوید هیمن تهیه کننده فرانچایز «هری پاتر» است و داستانی عجیب درباره آب نبات جادویی ویلی وانکا را باز تعریف می‌کند. پیش از این جین وایلدر در فیلم کلاسیک «ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی» نقش آفرینی کرده بود.

تماشاگران به «وانکا» امتیاز A داده‌اند و این در حالی بود که ۶۰ درصد از خریداران بلیت ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند.

این فیلم به کارگردانی پل کینگ سازنده «پدینگتون» و بازی شالامه در نقش ویلی وانکا جوان ساخته شده و بازیگران صاحب نامی چون هیو گرانت و اولیویا کولمن را همراه کیگان-مایکل کی، کالاه لین، پترسون جوزف، مت لوکاس، متیو بینتون، سالی هاوکینز، روآن اتکینسون، ناتاشا راثول، ریچ فولچر، راخی تاکرار، تام دیویس و کوبنا هولدبروک اسمیت با خود دارد تا داستان پیدایش ویلی وانکا شخصیت رمان «چارلی و کارخانه شکلات سازی» رولد دال را تعریف کند.

شالامه برای بازی‌اش در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در فیلم موزیکال یا کمدی شده است.

«وانکا» یکی از اولین فیلم‌های هالیوودی است که پس از پایان اعتصاب بازیگران اکران شد و کمپانی برادران وارنرز و سازندگان فیلم از اینکه توانستند از شالامه برای تبلیغ فیلم استفاده کنند، نفس راحتی کشیدند.

در حالی که انیمیشن ژاپنی «پسر و مرغ‌ماهی خوار» در رتبه سوم فروش سینماهای آمریکا جای دارد، «ناپلئون» سونی که در رتبه هشتم قرار دارد، خوشحال است که گرچه از سوی گلدن گلوب نادیده گرفته شد اما در حال نزدیک شدن به مرز ۲۰۰ میلیون دلاری در سطح جهانی است. فروش داخلی این فیلم تاکنون ۱۳۱.۴ میلیون دلار بوده است.

با اقتباس از کتاب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» رولد دال، فیلم‌های «ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی» محصول ۱۹۷۱ به کارگردانی مل استوارت و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» محصول ۲۰۰۵ به کارگردانی تیم برتون با بازی جانی دپ در نقش ویلی وانکا ساخته شده‌است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«وانکا» مخاطبان خود را پیدا کرد/فروش ۱۵۱ میلیون دلاری در سطح جهان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید