آخرین خبر

ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان»‌ بریتانیا را هم گرفت

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از اسکرین دیلی، «پاتان» جدیدترین فیلم شاهرخ خان در گیشه‌های بریتانیا و ایرلند با اقبال مردم رو به رو شد و در مکان دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها جای گرفت.

در همین حال «آواتار: راه آب» برای هفتمین هفته متوالی در صدر جدول فروش جای داشت و در ۳ روز آخر هفته ۲.۱ میلیون پوند فروخت تا آمار فروشش در بریتانیا را به ۷۰.۷ میلیون پوند برساند.

«پاتان» در ۳ روز اولین اکرانش در بریتانیا ۱.۴ میلیون پوند فروخت و عنوان بیشترین فروش یک فیلم هندی در بریتانیا در روز شنبه را از آن خود کرد.

در همین حال «آواتار: راه آب» در هفتمین آخر هفته اکرانش تنها کاهشی ۲۴ درصدی را تجربه کرد و اگر فقط یک هفته دیگر در صدر بماند به رکورد «تنت» کریستوفر نولان می‌رسد که در پاییز ۲۰۲۰ هشت هفته صدرنشین مانده بود.

«آواتار ۲» اکنون شانزدهمین فیلم پرفروش تمام دوران در بریتانیا و ایرلند است و پس از «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» جای دارد که سال ۲۰۱۸ توانست ۷۰.۸ میلیون پوند بفروشد. البته «آواتار ۲» بالاتر از «آواتار» اصلی جای گرفته که در این مقطع از اکران آمار فروشش ۶۵ میلیون پوند بود ولی البته این فروش را افزایش داد و در نهایت به رقم فروش ۹۴ میلیون پوند رسید.

اکشن «هواپیما» با بازی جرالد باتلر که همین هفته اکرانش را در بریتانیا شروع کرد از اکران در ۲۱۶۲ سالن سینما فروشی ۱.۱. میلیون پوندی را رقم زد که کافی بود تا «فابلمن‌ها» ی استیون اسپیلبرگ را پشت سر بگذارد که فروشی یک میلیون پوندی را تجربه کرد.

از دیگر فیلم‌های هالیوودی در بریتانیا می‌توان به «بابل» به کارگردانی دمین شزل اشاره کرد که در دومین آخر هفته اکرانش با کاهشی ۵۰ درصدی در مجموع ۲.۶ میلیون پوند فروش کرده و نیز «مردی به نام اوتو» سونی با بازی تام هنکس هم در مجموع ۴.۴ میلیون پوند و «امپراتوری نور» سم مندس در سومین آخر هفته اکرانش در مجموع ۳.۳ میلیون پوند فروش کرده است.

در همین حال فیلم چینی «زمین سرگردان ۲» تنها با اکران در ۵۸ سالن سینما میانگین عالی حدود ۵هزار پوند برای هر سینما را کسب کرده که بهترین افتتاحیه برای فیلمی چینی زبان در بیش از ۱۵ سال اخیر است. این فیلم دومین فیلم پرفروش این روزهای سینمای چین است.

«اشباح اینیشرین» که ۹ نامزدی در اسکار کسب کرده نیز با این موفقیت در میان نامزدهای اسکار، ۱۰ درصد بر فروشش افزوده شد و حدود ۴۵ هزار پوند دیگر فروخت تا پس از ۱۵ هفته مجموع فروشش به ۹.۴ میلیون پوند برسد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان»‌ بریتانیا را هم گرفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید