آخرین خبر

اسماعیلی در جشنواره موسیقی ” تارآوا”: از طرح های نو در عرصه موسیقی مقامی حمایت می کنیم

به گزارش آوای ایرانیان، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه  نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های فرهنگی و هنری استان  و در دیدار با فعالان قرآنی، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، با اشاره به این که نگاه اصلی دولت در حوزه فرهنگ برقراری عدالت فرهنگی در کشور است، گفت: نباید حوزه فرهنگ و هنر را منحصر به مناطق و اقشار خاص کنیم.

 وی ادامه داد:  از این روی بنای دولت بر این است با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، امکان رشد  را برای همه اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از این که خراسان شمالی نیز  گنجینه فرهنگ ها و معرفت هاست و در حوزه موسیقی مقامی از جایگاه ویژه ای در سطح کشور برخوردار است، سخن گفت و  ابتکارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد  با حداقل امکانات را  نشان از استعدادهای درخشانی دانست که مسئولیت  متولیان را مضاعف می کند.
اسماعیلی  با بیان این که این سفر ،  فصل جدیدی  برای توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان باز خواهد کرد، خواستار نگاه ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت توسعه زیر ساخت های فرهنگی و پروژه های ناتمام فرهنگی ، اظهارداشت: تلاش می ‌کنیم طی مدت پیش بینی شده  پروژه مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار را  به پایان برسانیم.
 وی خاطرنشان کرد:  درخواست ها و مطالبات مطرح شده  را  نیز با همت همکاران محقق و مسیر رشد و تعالی بیشتر استان را فراهم می کنیم.
لازم به ذکر است، نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری خراسان شمالی در قالب ۲۶ غرفه  شامل ۱۰غرفه با نگاه حلقه های میانی،   تولیدات سینمایی، هنرهای تجسمی و موسسات و آموزشگاه های  فرهنگی و هنری، مد و لباس، مطبوعات برپا شد و
در حاشیه این نمایشگاه شرکت کنندگان به طور مستقیم به  بیان طرح ها، ایده ها و دغدعه هایشان  با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند و نشان دادند با چه ظرفیتی می توانند در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشند.
گفتنی است، بازدید از نمایشگاه توانمندی های فرهنگی، هنری، قرآنی و… استان خراسان شمالی در محل سالن ورزشی دانشکده انقلاب اسلامی بجنورد و حضور در آیین افتتاحیه جشنواره موسیقی مقامی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان از برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است، همچنین بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد و موزه هنرهای معاصر بجنورد از دیگر برنامه های سفر استانی وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اسماعیلی در جشنواره موسیقی ” تارآوا”: از طرح های نو در عرصه موسیقی مقامی حمایت می کنیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید