آخرین خبر

تام کروز: ساخت «تاپ گان ۲» غیرمسئولانه و ستایش جنگ‌افروزی است

به گزارش آوای ایرانیان، البته که ۳۰ سال می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. در مصاحبه‌ای از پلی‌بوی با تام کروز که اخیراً دوباره دست‌به‌دست می‌شود، این برندۀ جایزۀ اسکار احتمال ساخت دنباله‌ای برای «تاپ گان» را کاملاً منتفی می‌داند. حال، در تاریخ ۲۷ می، دنبالۀ این فیلم یعنی «تاپ گان: ماوریک» در سینماها اکران خواهد شد. کروز در گذشته به نحوۀ نمایش جنگ در «تاپ گان» انتقاد کرده و به پلی‌بوی گفته بود که این فیلم واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است.

کروز آن زمان در وب‌سایت گیزمودو گفت: «بعضی افراد حس می‌کنند «تاپ گان» فیلمی جناح راستی است برای تبلیغ نیروی دریایی. بسیاری از بچه‌ها هم دوستش داشتند اما می‌خواهم بچه‌ها بدانند که جنگ این نیست؛ که «تاپ گان» فقط مثل یک شهربازی است، فیلمی تفریحی که مخصوص بالای ۱۳ ساله‌هاست و قرار نیست واقعیت را به تصویر بکشد. برای همین است که «تاپ گان ۲ و ۳ و ۴ و ۵» را نساختم. این دیگر می‌شد بی‌مسئولیتی.»

با این‌که هدف از مصاحبۀ پلی‌بوی این بود که میان «تاپ گان» تام کروز و نقشش در سرباز واقعی جنگ ویتنام، ران کوویک در فیلم «متولد ۴ جولای» که نامزد جایزۀ اسکار هم شد تمایز قائل شود، کروز این ۲ فیلم را «دو بحث متفاوت» نامید و ادامه داد: «تاپ گان فقط سرگرمی است و نباید بیشتر از این به آن بها داده شود. متولد در مورد انسان‌های حقیقی و رخدادهای واقعی است. «تاپ گان» تجربه‌ای است مثل سر زدن به کوه فضایی دیزنی‌لند، داستان پریان … بیایید نگاهی به حقیقت حرفی که می‌زنم بیندازیم، به باورهایم. در تاپ گان حرف خاصی برای گفتن نداشتم. حقیقت این است که واقعاً دوست دارم مردم «متولد ۴ جولای» را ببیند؛ این فیلمی است که باید ساخته می‌شد.»

کروز برای فیلم «ماوریک» مجدداً نقش پیت «ماوریک» میچل، هوانورد نیروی دریایی را ایفا کرده است. مایلز تلر هم نقش بردلی «روستر» برادشاو، پسر بهترین دوست درگذشتۀ ماوریک، نیک «گوس» برادشاو را بر عهده دارد.

درست مانند فیلم اصلی، این بار هم تهیه‌کنندگان فیلم با فرماندهان ارتش پنتاگون دیدار کردند؛ برای فیلم سال ۱۹۸۶ پنتاگون در ازای دسترسی گروه تولید به سلاح‌های پیشرفتۀ جنگی، حق وتوی کامل روی فیلم‌نامه داشت. «تاپ گان» به صنایع کشتی‌رانی نیروی دریایی آمریکا و حمل‌کننده‌های هواپیمای نیروی دریایی رنجر و همچنین جت‌های اف-۱۴ دسترسی داشت. از پارامونت پیکچرز فقط خواستند پول سوخت را بدهد.

در ویدئوی تبلیغاتی جدید «تاپ گان: ماوریک»، کروز از «مسئولیت» خود در قبال ارائۀ بهترین دنبالۀ ممکن برای تاپ گان صحبت می‌کند.

وی که بازیگر و تهیه‌کنندۀ فیلم است می‌گوید: «تا وقتی‌ که داستانی که ارزش تعریف کردن داشته باشد و فنّاوری پیشرفته‌ای که کمک‌مان کند بیشتر در عمق تجربۀ خلبان‌های جنگنده فرو برویم را نداشتیم، آماده نبودم دنباله‌ای برایش بسازم. با نیروی دریایی و مدرسۀ تاپ گان همکاری کردیم تا به راهی برای فیلم‌برداری عملی دست پیدا کنیم. چون اگر قرار بود انجامش دهیم باید با اف-۱۸ پرواز می‌کردیم.»

اولین واکنش‌ها به فیلم تا همین‌جا هم تعریف و تمجید از بدلکاری‌های ناقض جاذبه و «هیجان خالص» این فیلم پرفروش است.

«تاپ گان: ماوریک» ۲۷ می در سینماها اکران خواهد شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تام کروز: ساخت «تاپ گان ۲» غیرمسئولانه و ستایش جنگ‌افروزی است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید