آخرین خبر

اثر «هفت سین میرمولا» برای نوروز به نمایش درآمد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی گالری میرمولا، اثر «هفت سین» که چیدمانی در ابعاد بزرگ است، توسط میرمولا ثریا هنرمند نقاش و طراح نوگرای فرش ایرانی اجرا شده است. ‎انتخاب اندازه اثر که چیدمانی بزرگ است، برای متمرکز کردن بیشتر مخاطب روی اثر است و استفاده از متریال‌های طبیعی در قالب گلیم و «بافته و نبافته» به عنوان یکی از روزمره‌ترین متریال‌هایی که مخاطب با آن در طول شبانه‌روز سر و کار دارد، به این ارتباط انسجام بیشتری می‌دهد.

‎بخش بالایی این اثر در قالب گلیم‌هایی به رنگ آبی اجرا شده که اشاره‌ای به آسمان دارد و از آن «هفت خوان» یا سفره به سوی زمین گسترانیده شده است. سیب، سکه، سرکه، سمنو، سبزه، سیر و سنبل، عناصر این خوان‌ها هستند که در قالب گلیم فرش بافته شده‌اند. ‎در انتهایی‌ترین قسمت اثر با استفاده از پنج هزار گلوله پشمی، دشتی شبیه به قاصدک اجرا شده است.

‎از دیگر ویژگی‌های مهم این اثر در نظر گرفتن فضایی عمومی برای ارائه -فضایی غیر از گالری- است، یعنی مکانی نه فقط برای افراد آشنا به هنر که همه افراد است.

اثر «هفت سین میرمولا ثریا» در محوطه ورودی مجموعه پالادیوم اجرا شده است و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ دایر است.

میرمولا ثریا هنرمند نقاش و طراح نوگرای فرش ایرانی است که آثار او در نقاط مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده است. او سال‌های طولانی از زندگی‌اش را روی طراحی نقوش فرش و نمد صرف کرده و امروز در سطح بین‌المللی بیشتر از ایران شناخته شده است. عشق به این نقوش عرفانی و فلسفی موجود در دل این هنر را انگیزه خود می‌داند و معتقد است که احساس درونی وی او را به سمت و سوی این هنر جذاب و غوطه‌ور شدن در آن سوق می‌دهد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اثر «هفت سین میرمولا» برای نوروز به نمایش درآمد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید