آخرین خبر

«پژواک»‌ رادیو چگونه به «خانواده» می‎رسد؟/ چراغ مستند روی یک سوژه

به گزارش آوای ایرانیان علی بخشی‌زاده معاون صدا درباره قالب مستند در برنامه‌سازی رادیو بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت و تحکیم بنیاد خانواده برنامه‌های زیادی در رسانه ملی تولید و پخش می‌شود که شاید بیشترین حجم آنها برنامه‌های مجله‌ای و یا گفتگومحور باشند که از اقناع سازی کمتری برخوردارند اما مستند از آنجا که بر پایه پژوهش استوار و همراه با استدلال است قدرت بالایی در قانع کردن مخاطب دارد.

معاون صدا افزود: از همین رو در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، بخشی با موضوع «جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده» طراحی شده است که در آن مستندسازان با نگاهی دقیق و موشکافانه به این موضوع پرداخته‌اند.

بخشی‌زاده گفت: پرداختن به مقوله جمعیت و فرزندآوری در رسانه با توجه به شرایط فعلی جامعه بسیار دشوار است و برنامه‌ساز می‌بایست با مهارت خاصی در این مورد برنامه سازی کند تا بتواند مخاطبش را اقناع سازد و راهکاری که دومین جشنواره ملی مستند رادیویی در این خصوص ارایه داد این بود که برنامه ساز از طریق ارایه مستندات مستدل و با شواهد منطقی درباره این موضوع مهم صحبت کند.

معاون صدا افزود: مستندهایی که در این بخش تولید شد، خوشبختانه، پنجره‌ای جدید به سوی برنامه سازی در این حوزه گشود. مستندسازان با چراغ پژوهش به سراغ نقاط تاریک این موضوع رفتند و آن را روشن ساختند و با استدلال و برهانی که در دست داشتند این مقوله را برای مخاطب مو شکافی کرده و عمق این موضوع را برای او بازگو کردند. درواقع برنامه سازان در این بخش، با شاهد آوردن زندگی‌های بی آلایش و بدون تبرج و عادی خانواده‌های ایرانی، با مخاطب خود همگن و یکدل شدند تا مخاطبان آنها را بیشتر باور کنند و شیرینی زندگی خانواده ایرانی را مجسم کنند و آن را در جریان یک داستان واقعی بشوند.

وی در پایان یادآور شد: می‌توانیم بگوییم که امسال در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک پنجره‌ای نو به سوی موضوع خانواده، فرزندآوری و جمعیت گشودیم و امیدواریم که این پنجره بتواند نمایانگر عمق هویت ملی ما باشد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«پژواک»‌ رادیو چگونه به «خانواده» می‎رسد؟/ چراغ مستند روی یک سوژه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید