آخرین خبر

هیات داوران کن ۲۰۲۳ معرفی شدند/ ترکیب بازیگر و نویسنده و کارگردان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ اسامی هیات داوران خود را اعلام کرد. این در حالی است که پیشتر روبن اوستلوند سازنده «مثلث غم» و برنده نخل طلای سال ۲۰۲۲ به عنوان رییس هیات داوران امسال معرفی شده بود.

اعضای هیات داوران شامل این چهره‌هاست: پل دانو و بری لارسون بازیگر آمریکایی، مریم توزانی کارگردان مراکشی، دنیس منوشه بازیگر فرانسوی، رونگانو نیونی فیلمنامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی-زامبیایی، عتیق رحیمی نویسنده و کارگردان افغان، دمیان شیفرون کارگردان و فیلمنامه‌نویس آرژانتینی و جولیان دوکورنا کارگردان فرانسوی برنده نخل طلای ۲۰۲۱ برای فیلم «تیتان».

هیات داوران برنده جایزه نخل طلای امسال را از میان ۲۱ فیلم حاضر در بخش رقابتی انتخاب می‌کنند. برنده جوایز ۲۷ ماه می در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

بیشتر اعضای هیات داوران پیشتر با فیلم‌های‌شان در جشنواره کن حضور داشته‌اند.

اولین فیلم بلند تحسین‌شده توزانی با عنوان «آدام» در بخش نوعی نگاه جشنواره نمایش داده شد و در فهرست کوتاه اسکار قرار گرفت، در حالی که منوشه در «لعنتی‌های بی‌آبرو» کوئنتین تارانتینو که در بخش رقابتی سال ۲۰۰۹ حضور داشت، بازی کرده است. اولین فیلم بلند نیونی با عنوان «من یک جادوگر نیستم» هم در کن به نمایش درآمد و فیلم اقتباسی از کتاب «زمین و خاکستر» رحیمی که توسط خود وی ساخته شد در جشنواره سال ۲۰۰۴ به نمایش درآمد.

«قصه‌های وحشی» شیفرون هم در کن ۲۰۱۴ جریان‌ساز شد و همین حرف درباره درام سوررئالیستی دوکورنا با عنوان «تیتان» در سال ۲۰۲۱ هم صادق است.

دانو هم ۲ فیلم در کن داشته و بازیگر «جوانی» پائولو سورنتینو و «اوکجا» بونگ جون هو بوده است. با این حال بری لارسون، ستاره «کاپیتان مارول» علیرغم بازی در بسیاری از فیلم‌های مستقل، به نظر می‌رسد چهره تازه‌واردی برای کن باشد. وی تابستان امسال با «سریع ایکس» و «درس‌های شیمی» دیده خواهد شد.

اوستلوند رییس هیات داوران هم پای ثابت جشنواره کن است و تاکنون ۲ بار برای «مثلث غم» در سال ۲۰۲۲ و «میدان» در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه اصلی جشنواره شده است. وی اولین سوئدی است که در ۵۰ سال اخیر ریاست هیات داوران را برعهده می‌گیرد.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن از ۱۶ تا ۲۷ ماه می (۲۶ اردیبشهت تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هیات داوران کن ۲۰۲۳ معرفی شدند/ ترکیب بازیگر و نویسنده و کارگردان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید