آخرین خبر

هنرمندان نقاشی‌خط «توراندخت» را قلم زدند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «توراندخت»، عظیم فلاح دبیر کارگاه نقاشی‌خط «مشق مهر»، هدف از برگزاری این برنامه را تجلیل از بانو توراندخت عمرانی به‌عنوان دبیر برجسته کشور و حامی حقوق بانوان ذکر کرد.

وی افزود: در این کارگاه، هنرمندانی که پیش از این، مجموعه کاملی از ۶۰ هزار نام را طراحی کرده‌اند هر کدام به صورت خلاقانه و همراه با آزادی عمل کامل، نام «توراندخت» را نوشتند.

فلاح اضافه کرد: در این کارگاه، هنرمندان از سبک‌های مختلف نقاشی‌خط بهره جستند و بر روی کاغذ، بوم، رزین و حتی سنگ و ظروف شیشه‌ای مشق کردند.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه در ذیل جشنواره بین‌المللی «توراندخت» برگزار شد، افزود: جشنواره «توراندخت» در بازه اردیبهشت تا مرداد ماه سال جاری در قالب فراخوان‌های مختلف با دریافت آثار شرکت‌کنندگان در سه بخش هنرهای تجسمی، موسیقی و سینما برگزار خواهد شد. مراسم پایانی نیز مرداد ماه با حضور بانوان هنرمند ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

فلاح ادامه داد: جشنواره بین‌المللی «توراندخت» با مشارکت انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه الزهرا، انجمن خوشنویسان ایران، دانشگاه هنر تهران و مؤسسه هفت آسمان سپاهان نی‌نوا برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره «توراندخت» را تعالی بخشی و هویت‌مندی جامعه هنری بانوان کشور و جریان‌سازی مؤثر مفهومی و ساختاری در سه حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی و سینما ذکر کرد.

در کارگاه نقاشی‌خط، زهرا امیدیان، فیروزه بویاچی، سایه بهادری، بهناز بیرانوند، مریم حاصلی، شهرزاد خوش آبی، الهام رضازاده، افسانه زهری، سعیده شعبانی، ستاره عامری، مائده عباس زاده، هلیا عظیمی، زهرا غمیلویی، مریم فصیحی، مهرآیین کنعانی، مژگان محمد علیها، مهناز مرادی، ساغر مشیری امین، معصومه نصیری، سپیده نقدی، زهرا نکو لعل و فائزه یگانه حضور داشتند.

بانو توراندخت عمرانی معلم برجسته در اسفند ماه ۱۳۲۶ دیده به جهان گشود و در شهریور ۱۳۹۹ چشم از جهان فرو بست. وی را به دغدغه‌مند بودن نسبت به وضعیت جامعه زنان کشور می‌شناسند که به دفعات در مقام استاد و دبیر برجسته در حوزه تعلیم و تربیت مورد تشویق قرار گرفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرمندان نقاشی‌خط «توراندخت» را قلم زدند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید