آخرین خبر

«آسمان» در تهران ستاره باران شد/ آغاز پروژه «شب‌های موسیقی اقوام»

به گزارش آوای ایرانیان کامران همت‌پور تهیه‌کننده و مدیر اجرایی پروژه «دوازده مقام» فرهنگستان هنر ضمن اشاره به جزئیات این پروژه موسیقایی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که به همت فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، از روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه پروژه موسیقایی «دوازده مقام» در مجموعه «آسمان» فرهنگستان هنر آغاز شده است که در این اجرا تعدادی از هنرمندان برجسته موسیقی نواحی بلوچستان به اجرای برنامه پرداختند.

وی افزود: در این برنامه استاد گل محمد بلوچی نوازنده تنبورک و خواننده، استاد احمد وطن خواه نوازنده قیچک و خواننده به همراه احمد پورکی قطعاتی را در حوزه موسیقی نواحی بلوچستان اجرا کردند که به اعتقاد من دربرگیرنده ارزش‌های بسیار فراوانی بود و به دلیل حال و هوایی که دارد می‌تواند ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان برقرار کنند. این در حالی است که در ادامه این ویژه برنامه ما روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت نیز رونمایی از کتاب «مرقع هند و ایرانی» را هم خواهیم داشت که این برنامه نیز در مجموعه آسمان فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه «دوازده مقام» گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که به واسطه همراهی ریاست و دبیر فرهنگستان هنر، مدیریت مجموعه آسمان و جناب احمد صدری از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران صورت گرفته، این برنامه‌ها قرار است به صورت مداوم و در قالب کنسرت‌های ماهانه به میزبانی فرهنگستان هنر ادامه داشته باشد. البته علاوه بر اجراهای صحنه‌ای که ما از استادان مختلف موسیقی نواحی ایران در این برنامه‌ها خواهیم داشت، قرار بر این است که کارهای ارائه شده به صورت استودیویی نیز ضبط شود.

همت‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: مذاکراتی هم با مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی انجام گرفته تا بتوانیم به‌زودی ویژه‌برنامه‌هایی را در قالب پروژه «شب‌های موسیقی اقوام» برگزار کنیم که به زودی جزئیات این پروژه نیز اعلام خواهد شد. به هر حال همه این اقدامات تلاشی از دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان موسیقی نواحی ایران عزیز است که بتوانند در این تاریکستان موسیقی چراغی را روشن کنند تا این جریان ارزشمند موسیقی کشورمان با تمام مشقت‌ها و سختی‌ها روشن باقی بماند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«آسمان» در تهران ستاره باران شد/ آغاز پروژه «شب‌های موسیقی اقوام»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید