آخرین خبر

تام هنکس مدرک افتخاری هاروارد را گرفت/ ابرقهرمان خودتان باشید

به آوای ایرانیان  نقل از گاردین، تام هنکس برنده ۲ جایزه اسکار در دانشگاه هاروارد با فارغ‌التحصیلان درباره حقیقت صحبت کرد و یک توپ والیبال هدیه گرفت.

در حالی که آمریکا با بحران اطلاعات نادرست دست و پنجه نرم می‌کند، تام هنکس روز پنجشنبه به فارغ‌التحصیلان هاروارد گفت که در دفاع از حقیقت و آرمان‌های‌شان ابرقهرمانان خود باشند و در مقابل کسانی که حقیقت را برای منافع خود دست‌کاری می‌کنند، مقاومت کنند.

هنکس گفت: گفتن حقیقت دیگر معیار خدمات عمومی نیست. دیگر مرهمی برای ترس‌های ما یا راهنمایی برای عمل ما نیست. حقیقت امروز از نظر عقیده و بازی‌هایی با پایان حاصل جمع صفر، قابل انعطاف در نظر گرفته می‌شود.

این چهره هالیوودی که در طول دهه‌ها فعالیت سینمایی خود نقش‌های متفاوتی ایفا کرده و در نقش یک فضانورد، یک سرباز، یک پسر کوچک در بدن یک مرد و حتی یک استاد دانشگاه هاروارد ظاهر شده گفت این چیزی است که بیش از ۹۰۰۰ فارغ‌التحصیل در سی و هفتاد و دومین دوره شروع دانشگاه هاروارد انتخاب می‌کنند.

وی گفت همه بزرگسالان باید تصمیم بگیرند چه نوع آمریکایی باشند: کسانی که آزادی را برای همه می‌پذیرند، کسانی که آزادی نمی‌خواهند؛ یا کسانی که بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: این مسئولیت مال شماست. مال ماست. این تلاش اختیاری است، اما حقیقت مقدس است. غیر قابل تغییر است.

هنکس که در این مراسم مدرک دکتری افتخاری هنر را دریافت کرد، در صحنه‌ای که پر بود از برخی از باهوش‌ترین ذهن‌ها و موفق‌ترین دانشمندان جهان، گفت: منصفانه نیست، اما لطفا از این واقعیت ناراحت نشوید که بدون اینکه هیچ کاری انجام داده باشی، بدون اینکه هیچ وقتی در کلاس صرف کرده باشی، بدون اینکه یک بار وارد آن کتابخانه شوی، نقش کسی را بازی می‌کنی که این کار را می‌کند.

او با خنده‌ای بلند گفت: این روش دنیاست، بچه‌ها.

در این مراسم به هنکس یک توپ والیبال دانشگاه هاروارد اهدا شد تا یادآور فیلم «دور افتاده» وی در سال ۲۰۰۰ باشد؛ جایی که برای زنده ماندن با یک توپ والیبال کهنه صحبت می‌کرد.

تام هنکس در رشته تئاتر دانشگاه ساکرمنتو تحصیل کرده است. وی در همین کلاس‌هاس با وینست دولینگ آشنا شد که از مسئولان یکی از تئاترها بود. به پیشنهاد وی، تام به عنوان کارآموز به آنجا رفت و ۳ سال با تمامی قسمت‌های تئاتر از تهیه کنندگی، نور، طراحی صحنه و … آشنا شد و تصمیم به ترک دانشگاه ‌گرفت. در همین دوره وی برای بازی در یکی از همین نمایش‌ها موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.

وی اولین نقش‌آفرینی سینمایی خود را با نقش کوچکی در فیلم ترسناک «می‌داند تنها هستی» در سال ۱۹۸۰ انجام داد و برای فیلم کمدی «بزرگ» در سال ۱۹۸۸ اولین نامزدی خود برای جایزه اسکار را کسب کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تام هنکس مدرک افتخاری هاروارد را گرفت/ ابرقهرمان خودتان باشید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید