آخرین خبر

شهاب سینمای ایران و رکورد ۴۳ میلیارد تومانی

به گزارش آآوای ایرانیان فروش سینمای ایران به عناصر مختلفی بستگی دارد که شاید بخش عمده ای از آن این روزها به ژانر مرتبط شود و طبیعی است که سلیقه سینمای مردم ما به سمت کمدی نگاهی جدی تر دارد و آثار کمدی سینمای ایران در گیشه و جذب مخاطب به سالن های سینما معمولا ناجی بوده است.

آیا می دانید عامل اصلی فروش آثار سینمایی به ویترین و ستاره های فیلم ها مرتبط می شود ؟ ستاره ها در سینما می توانند بازیگران باشند یا در معدودی موارد کارگردانان صاحب نام نیز توانایی کشاندن مخاطب به سالن ها را دارند اما نکته اینجاست که کدام گروه از بازیگران در بالا بردن توانمندی فروش یک فیلم حضوری جدی تر دارند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازیگران مرد در افزایش فروش گیشه نقشی پررنگ‌تر را در این سالها ایفاء کرده اند و در واقع ستاره های زن سینما ذیل مردان توانسته اند کشش مخاطب به سالن های  سینما را افزایش دهند.

در گزارشی تصمیم داریم میزان فروش حدودی چند بازیگر ستاره را بر اساس اعداد و ارقامی که به شکل رسمی وجود دارد بررسی کنیم:

شهاب حسینی

شهاب حسینی یکی از  بازیگران محبوب سینمای ایران است که جدا از فعالیت های حرفه ایش در عرصه بازیگری تهیه کنندگی و البته اجرای یک برنامه برای پلتفرم های شبکه نمایش خانگی را هم تجربه کرد .

سوپراستار سینمای ایران که اخیرا با سریال پوست شیر نقش دیگری را در قامت یک پلیس تجربه کرد سالها پیش با سریال پلیس جوان به عرصه بازیگری معرفی شد تا بعد از اجرای چند برنامه تلویزیونی به سرعت مسیر ستاره شدن را در سینما و تلویزیون طی کند.

در روزگاری که همه آنچه که در صنعت سینما می گذرد معطوف به گیشه و میزان فروش بازیگران است باید بگوییم طیف وسیع و مشخصی طرفدار سینمای شهاب حسینی هستند و او اصولا با تعریفی که از سینما دارد در هر کاری حاضر نمی شود و تقریبا می توان گفت سینمای بدنه در کارنامه او جایی ندارد.

شهاب حسینی ترجیح می دهد ماهها درگیر سریالی مانند شهرزاد یا ساخته اخیر برادران محمودی باشد اما به پیشنهادات زرد سینمایی اش حتی به قیمت تصرف گیشه پاسخ ندهد.

وضعیت فروش سینمای شهاب حسینی در سالهای اخیر اینگونه بررسی شده است؛

مجموع فروش فیلم ها: ۴۳ میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۳۱ تومان

مجموع مخاطب فیلم ها: ۶ میلیون ۹۸۸ هزار و ۶۳۱ نفر

پرفروش ترین سال: ۱۳۹۵/ ۱۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ۱۷ هزار و ۵۴۴ تومان

کم فروش ترین سال:/ ۱۳۹۹/ ۱۵۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۵۲۴ تومان

پرفروش ترین فیلم : فروشنده / ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۹۱۹هزار تومان

پرمخاطب ترین فیلم : فروشنده – ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۰ نفر

کم فروش ترین فیلم: چهارشنبه – ۱۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان

کم مخاطب ترین فیلم : چهارشنبه ۱۰۶۹ مخاطب

همکاری موفق شهاب حسینی با اصغر فرهادی برای دو فیلم درباره الی و فروشنده طبیعتا نقطه عطف کارنامه این بازیگر سینمای ایران است و فروش ۱۵ میلیاردی فیلم فروشنده در  کارنامه او یک رکورد محسوب می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شهاب سینمای ایران و رکورد ۴۳ میلیارد تومانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید