آخرین خبر

۵ ستاره خارجی لیگ ایران مقابل دوربین شبکه مستند

به گزارش آوای ایرانیان مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی میرتیموری جدیدترین تولید شبکه مستند سیماست که از تلویزیون پخش می‌شود.

میرتیموری درباره سوژه این مستند توضیح داد و گفت: در این مجموعه ۵ قسمتی سراغ ۵ بازیکن برتر لیگ ایران در سال‌های اخیر رفتیم و زندگی شخصی و فوتبالی آنها را به تصویر کشیدیم.

وی ادامه داد: تولید این مستند ۳ سال پیش آغاز شد؛ در آن روزها بنابر دلایلی سخت‌گیری‌های زیادی برای ورود بازیکنان خارجی به لیگ ایران انجام می‌شد و شاید همین اتفاق باعث شد که پس از آن فوتبالیست‌های بهتری به کشورمان بیایند؛ در مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» سراغ ۵ ستاره لیگ فوتبال کشورمان رفتیم. بازیکنانی که در تیم‌های باشگاهی خود موثر بودند. رادوشویچ، گورگی گولسیانی، گادوین منشا، آیاندا پاتوسی و هروویه میلیچ ۵ بازیکنی‌اند که در این مستند سراغشان رفتیم و زندگی‌شان در ایران به نمایش گذاشتیم.

کارگردان مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» خاطرنشان کرد: در این ۵ قسمت پای سخنان بازیکنان نشسته‌ایم؛ آنها درباره زندگی در ایران و انتخاب لیگ کشورمان صحبت کرده و درباره آداب و رسوم ایرانیان اظهارنظر می‌کنند. همچنین در بخش دیگری از این مستند وارد زندگی فوتبالی آنها در باشگاه و تمرینات می‌رویم.

او درباره همراهی بازیکنان برای ساخت این مستند گفت: خوشبختانه همراهی خوبی از سوی بازیکنان صورت گرفت و آنها اجازه دادند که وارد زندگی شخصی‌ و ورزشی‌شان بشوم و به راحتی با آنها حرف بزنم. این مستند تجربه جدیدی برای من بود و برای نخستین بار بود که مستند ورزشی می‌ساختم. عمده تجربیات قبلی من مستندهای اجتماعی بود و به این حوزه علاقه زیادی دارم، با این حال احساس می‌کنم که مخاطب از دیدن مستندهای فوتبالی و ورزشی لذت بیشتری می‌برد و حالش بهتر است. به همین دلیل، ساخت مستند در این فضا را ادامه خواهم داد.

photo_2023-06-09_11-25-58

میرتیموری درباره فرم روایی این مستند گفت: فوتبال ایرانی در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای ساخته شده و شامل گفت‌وگو با بازیکنان، استفاده از نریشن و تصاویر آرشیوی است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: مهدی میرتیموری، تدوین: میثم کریمی و حنیف شهپرراد، نریشن: حمید محمدی، نویسنده متن: مهدی میرتیموری و رحیم ناظریان.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۵ ستاره خارجی لیگ ایران مقابل دوربین شبکه مستند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید