آخرین خبر

معرفی برندگان جوایز تونی ۲۰۲۳ / تام استاپارد رکورد خودش را شکست

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، «کیمبرلی آکیمبو»، «لئوپولدشتات»، «تاپ داگ/ ‌آندر داگ» و «رژه» برندگان اصلی جوایز تونی ۲۰۲۳ شدند.

«کیمبرلی آکیمبو» داستان دختر نوجوانی که از بیماری رنج می‌برد که باعث می‌شود به سرعت پیر شود، شب پیش به وقت محلی (صبح امروز) در جوایز تونی به عنوان بهترین موزیکال انتخاب شد. این نمایش در مجموع برنده ۵ جایزه شد و پیشتاز دریافت جوایز این فصل نام گرفت.

«لئوپولدشتات» درباره زندگی چند نسل جامعه یهود در تاریخ اروپا هم در بخش بهترین درام برنده ۴ جایزه از جمله بهترین نمایشنامه درام شد. این پنجمین نمایش تام استاپارد است که جایزه بهترین نمایشنامه را دریافت می‌کند و رکوردی جدید را برای وی به ثبت می‌رساند که قبلا هم متعلق به خودش بود.

استوپارد، ۸۵ ساله، پیش از این برای «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده اند»، «تراستیس»، «چیز واقعی» و «ساحل مدینه فاضله» این جایزه را دریافت کرده بود.

«تاپ داگ/ آندر داگ» سوزان لری پارکس، درامی درباره ۲ برادر آفریقایی-آمریکایی که در حاشیه اقتصادی زندگی می‌کنند، جایزه بهترین نمایشنامه بازسازی درام را به خانه برد و نمایشنامه‌هایی چون «درس پیانو» آگوست ویلسون و «خانه عروسک» را پشت‌سر گذاشت.

«رژه» داستان زندانی شدن لئو فرانک یهودی آمریکایی به عنوان بهترین احیای یک نمایش موزیکال انتخاب شد تا نمایش‌هایی چون «سویینی تاد» و «در جنگل» را پشت سر بگذارد.

در بخش بهترین نویسندگی موزیکال و بهترین آهنگ هم «کیمبرلی آکیمبو» برنده شد.

پاتریک ماربر جایزه بهترین کارگردانی یک نمایشنامه را برای تنظیم درام «لئوپولدشتات» دریافت کرد، در حالی که مایکل آردن به عنوان بهترین کارگردان یک نمایش موزیکال برای احیای داستانی درباره ظلم و تعصب با «رژه» جایزه برد.

جوایز امسال در کاخ یونایتد در واشینگتن با فاصله چند ایستگاه مترو دورتر از نقاط اصلی گردهم‌آیی‌های نویسندگان اعتصابی اهدا شد. در هفته‌های اخیر این احتمال می‌رفت که پس از اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا مراسم تونی اصلا برگزار نشود. با این حال با موافقت تهیه‌کنندگان مراسمی بدون سناریو برگزار شد و در نهایت شبی شلوغ‌تر و بیشتر تبلیغاتی شکل گرفت و مشکلات صنفی که تجارت سرگرمی را به هم ریخته به طرق دیگر به این نمایش ۳ ساعته نفوذ کرد و چندین برنده تونی از سخنرانی خود برای ابراز همبستگی با نویسندگان اعتصابی استفاده کردند.

استوپارد از جمله حامیان اعتصابیون بود که گفت: نویسندگان انتهای تیز هرم هستند.

آریانا دبوز، ستاره برنده اسکار «داستان وست ساید» برای دومین سال متوالی به عنوان بازیگر اصلی در مراسم حضور داشت و مراسم را با باز کردن فیلمنامه‌ای با صفحات خالی آغاز کرد و از تماشاگران می‌خواست به کسی که روی صحنه می‌رود خوشامد بگویند.

این نمایش در حالی پخش شد که برادوی، که بیش از یک سال در طول کووید بسته بود، همچنان در تلاش برای بازگشت به شکل قبل از همه‌گیری است. فروش بلیت برای فصل ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ کمتر از ۱.۶ میلیارد دلار بود که هرچند نسبت به برادوی فصل قبل با فروش ۸۴۵ میلیون دلاری جهش داشت اما هنوز به رقم ۱.۸ میلیارد دلاری آخرین فصل قبل از کووید نرسیده است.

در بخش‌هایی از این مراسم پیام‌های تند و تیزی ارائه شد؛ برای مثال دنی بنتون مجری، فرماندار ران دیسانتیس را به عنوان «جادوگر بزرگ» فلوریدا مورد انتقاد قرار داد تا کنایه‌ای به رهبری کوکلوکس کلان زده باشد.

در بخش بهترین بازیگران شان هی‌یس برای «شب خوش اسکار» به عنوان بهترین بازیگر مرد درام و جودی کومر با «پریما فیسی» که برای اجرای آن در وست اند لندن قبلا جایزه اولیویه را دریافت کرده بود به عنوان بهترین زن بازیگر درام انتخاب شدند. هریسون گی برای «بعضیا داغشو دوست دارن» بهترین بازیگر مرد نمایش موزیکال شد و ویکتوریا کلارک برای «کیمبرلی آکیمبو» به عنوان بهترین بازیگر زن موزیکال انتخاب شد.

در میان بازیگران مکمل جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد درام به براندون اورانوویتز برای «لئوپولدشتات» اهدا شد و بانی میلیگان برای بازی در «کیمبرلی آکیمبو» به عنوان بهترین بازیگر زن در یک موزیکال و میریام سیلورمن برای «نشانه در پنجره سیدنی بروستاین» بهترین بازیگر نقش مکمل زن در درام شد. آلکس نیوول هم «شوکه شده» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در نمایش موزیکال را به خانه برد.

جوئل گری و جان کاندر جایزه ویژه تونی سال ۲۰۲۳ را برای یک عمر دستاورد در تئاتر دریافت کردند.

برندگان تونی توسط ۷۶۹ متخصص صنعت تئاتر آمریکا شامل تهیه کنندگان و بازیگران تا طراحان و کارگردان‌ها انتخاب می‌شوند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی برندگان جوایز تونی ۲۰۲۳ / تام استاپارد رکورد خودش را شکست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید