آخرین خبر

افراطی به چهره‌ها بهاندهیم/بازیگران«گیم آوترونز»هم ناشناخته بودند

به گزارش آوای ایرانیان سریال «سوران» از هفته پیش پخش خود را در تلویزیون آغاز کرده است و تاکنون ۲ قسمت از این سریال از شبکه یک سیما به پخش رسیده است.

امشب قسمت سوم این سریال که به کارگردانی سروش محمدزاده ساخته شده است روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

روز گذشته مجتبی فراورده تهیه‌کننده سریال درباره این مجموعه با مصطفی امامی مجری «استودیو هشت» رادیو نمایش گفتگو کرد و درباره این سریال توضیحاتی داد.

فراورده در توضیحاتی درباره روند نگارش و تولید سریال یاداور شد: ما از اواخر سال ۱۴۰۰ نگارش فیلمنامه را آغاز کردیم در خرداد و تیر ۱۴۰۱ فیلمنامه به پایان رسید از تیرماه پیش تولید و از ۲۰ شهریور هم فیلمبرداری سریال آغاز شد.

وی اضافه کرد: در مناطق مختلفی از جمله یاسوج، تهران و قزوین فیلمبرداری انجام شد و ۲۰ اسفند به پایان رسید. از انجایی که مونتاژ و بخشی از جلوه‌های بصری سریال را همزمان انجام می دادیم تا الان بخش عمده‌ای به پایان رسیده است. با این حال به دلیل ویژوال سنگین جلوه‌های بصری همچنان دوستان در حال کار هستند. تلاش ما هم این است که به موقع هر قسمت را برسانیم.

فراورده در پاسخ به پخش هفتگی سریال‌ها در تلویزیون توضیح داد: «سوران» چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها روی آنتن می‌رود و جمعه‌ها نیز بازپخش دارد. با تغییراتی که در فضای نمایش بوجود آمده است شیوه‌های پخش هم تغییر کرده است. اینکه هر هفته یک قسمت از سریال پخش شود در گذشته‌های دور انجام می‌شد. هر اثری را باید در نسبت خودش ارزیابی کرد برخی آثار خوب است که به‌صورت هفتگی به پخش برسد و برای برخی مناسب است که پخش هر شبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این اتفاقی که صداوسیما تدارک دیده است که سریالی هفته‌ای دو بار پخش شود باید زمانی بگذرد و بعد شما بتوانید ارزیابی کنید و ببینید این شیوه پخش چقدر به نفع سریال است. البته آن زمان هم که هفتگی پخش می‌شد همه می‌دانستند که مثلاً در فلان روز می‌توانند به انتظار سریالی باشند. الان هم اگر مخاطب عادت کند شاید شیوه پسندیده‌ای باشد اما باید فرصت داد و ببینیم که بازخوردی که از مخاطبان می‌گیریم، چگونه است.

فراورده در ادامه درباره ریسک انتخاب چهره‌های جدید و کمتر دیده شده در این سریال تصریح کرد: در برخی کارها قطعاً باید سراغ چهره جدیدی رفت و نه چهره‌ای که مخاطب از او شناخت یا پیش زمینه دارد. در سینما و سریال‌سازی دنیا هم نگاه کنید خیلی این اتفاق می‌افتد. اینجا چون افراطی به چهره و بازیگر بها داده می‌شود این مقوله کشف بازیگر و کار با بازیگر جدید متاسفانه تا حدی مورد مذمت قرار می‌گیرد. شما سریال «گیم آو ترونز» را هم که نگاه کنید می‌بینید که هیچکدام را نمی‌شناسید. خیلی از سریال‌هایی که (در جهان) هنرمندان‌شان را نمی‌شناسید و هنرمندان معروفی در آن‌ها نیستند.

وی در پاسخ به اینکه در یک سال گذشته علی‌رغم حضور چهره‌های جدید در سریال‌ها اما غیر از گیلدخت کمتر سریال پرمخاطبی در تلویزیون بوده است یاداور شد: این نکته درست است، در سینما بازیگر شناخته شده نهایت یک هفته می‌تواند فیلم را پیش ببرد و اگر فیلمنامه و اجرا درست نباشد مخاطب قطعاً پس می‌زند. یکی از وظایف و رسالت‌های تلویزیون این است که بازیگر کشف کرده و به پرده سیما معرفی کند.

تهیه‌کننده «سوران» در پایان بیان کرد: سال‌های متمادی است که این وظیفه تلویزیون نفی شده و اجرا نمی‌شود و معمولاً سراغ بازیگران شناخته‌شده‌ای می‌روند که نوعی تضمین قبلی داشته باشند اما اگر تلویزیون به مسیر طبیعی خود بازگردد فیلم و سریال‌های خود را با چهره های جدید تولید کند هم برای سریال‌ها خوب است هم تعداد بضاعت جامعه بازیگری ما را رشد خواهد داد و به نفع سینما و تلویزیون است.

سریال «سوران» تولید مرکز سریال سوره است و هر هفته چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۲ از شبکه یک پخش می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افراطی به چهره‌ها بهاندهیم/بازیگران«گیم آوترونز»هم ناشناخته بودند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید