آخرین خبر

صدای ماندگار کودکی تجلیل شد/ ۴ مستند جدید از پیشکسوتان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، آیین بزرگداشت «مژگان عظیمی» و رونمایی از مستند «از کودکی تا کودکی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی از تولیدات جدید شبکه مستند شامگاه دوشنبه ۲۹ خرداد با حضور مدیر تولید شبکه مستند، پیش‌کسوتان دوبله و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مژگان عظیمی با قدردانی از شبکه مستند برای ساخت مستندهای پیش‌کسوتان دوبله و صدا گفت: نزدیک به ۵۰ سال است که مشغول فعالیت‌های هنری هستم. در ابتدا کار خود را از رادیو و برنامه کودکان آغاز کردم و در خدمت خانم وکیلی بودم. او همیشه استاد من بوده است و هیچ‌وقت راهنمایی‌هایش را فراموش نمی‌کنم.

وی افزود: با گذر زمان و کسب تجربه بیشتر، آرام‌آرام از رادیو جدا شدم و وارد عرصه صدا و دوبله شدم. این کار را بسیار دوست دارم و شاید اگر بار دیگر متولد شوم، همین کار را انتخاب کنم. همیشه تلاش کردم کارهای موفقی را در عرصه دوبلاژ ارائه بدهم. امیدوارم در طول این سال‌ها توانسته باشم لبخندی را بر لبان کودکان بیاورم و آنها را شاد کرده باشم.

او در پایان گفت: از آقای توکلی و همکاران خوبم برای محبتی که به من داشتند سپاسگزارم و از شبکه مستند که با ساخت مجموعه مستندهایی از اهالی صدا و دوبله به آنان پرداخت و فعالیت هنری آنها را ماندگار کرد.

ژرژ پطرسی در سخنانی گفت: کافی نیست که یک دوبلور فقط صدایش را در قواره یک بچه، کوچک کند، بلکه باید ذهنیت بچه را در خود ایجاد کند تا بتواند بهترین دوبله را ارائه دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا مخاطب احساس کند که واقعاً یک بچه حرف می‌زند. خانم عظیمی در این کار بسیار متبحر است. او دنیای یک بچه را به‌خوبی در کارش به تصویر می‌کشد.

ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: در سال‌های گذشته در عین اینکه اتفاقات خوبی در کشور داشته‌ایم؛ اما اتفاقات بد و تلخی نیز رخ‌داده است. یکی از این اتفاقات تلخ ازدست‌دادن برخی سرمایه‌های انسانی در کشور و کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه است. بر همین اساس خیلی از افراد برجسته و کارآمدی که در اطراف ما بودند بنا بر دلایلی در جمع خانواده ما حضور ندارند.

ابوالفضل توکلی کارگردان مستند «از کودکی تا کودکی» گفت: مستند پرتره خانم عظیمی را چند سال پیش می‌خواستم بسازم و در رفت‌وآمد با ایشان بودم، اما زمان اجازه نمی‌داد این اتفاق رقم بخورد. در نهایت در یک نقطه با همدیگر هماهنگ شدیم و تولید این مستند آغاز شد. در ابتدا تصویربرداری کردیم، اما ایشان از کشور رفتند تا اینکه چند روز پیش به کشور بازگشتند و برای نخستین‌بار فیلم را تماشا کردند.

توکلی از ساخت ۴ مستند جدید درباره پیش‌کسوتان عرصه صدا و دوبله خبر داد و گفت: این روزها ۴ مستند از بزرگان دوبله می‌سازم که در قید حیات نیستند. مستند «راه‌های افتخار جناب سروان» پخش شد. مستند خانم رعفت هاشم‌پور در حال تدوین است و تصمیم دارم مستندهایی از شادروانان رسول‌زاده و بهرام زند بسازم. البته قصد دارم مستند پرتره استاد ژرژ پطروسی را بسازم؛ با ایشان هم تماس گرفتم و قرار شد هر زمان که ایشان بفرمایند این اتفاق رقم بخورد و با افتخار در خدمت ایشان باشیم.

در پایان این مراسم تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر مدیر شبکه به مژگان عظیمی اهدا و از نیم‌قرن فعالیت هنری این پیش‌کسوت قدردانی شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “صدای ماندگار کودکی تجلیل شد/ ۴ مستند جدید از پیشکسوتان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید