آخرین خبر

تجلیل کارلووی واری از بازیگر «فارست گامپ» و یک تهیه‌کننده مستقل

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، رابین رایت بازیگر فیلم «فارست گامپ» در مراسم اختتامیه پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری جایزه پرزیدنت جشنواره را دریافت خواهد کرد و به افتخار وی فیلم «عروس شاهزاده خانم» نمایش داده می‌شود.

رایت بازیگر سریال «خانه پوشالی» نتفلیکس است و ۳ نامزدی گلدن گلوب و یک برد این جایزه در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد. او ۵ نامزدی از انجمن بازیگران سینما دریافت کرده و ۵ نامزدی متوالی امی را به دست آورده است.

سال ۲۰۱۷ رایت در «بلید رانر ۲۰۴۹» در نقش ستوان جاشی، در «لیگ عدالت» در نقش ژنرال آنتیوپه جنگجوی آمازون و در «زن شگفت‌انگیز» نقش پتی جنکینز را بازی کرد. سال بعد، او دوباره نقش آنتیوپه را در فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» بازی کرد و پاییز امسال در کنار میلی بابی براون در فیلم فانتزی «دمسل» و به عنوان همبازی تام هنکس در «اینجا» به کارگردانی رابرت زمکیس دیده می‌شود.

«اورست» بالتازار کورماکور، «کنگره» آری فولمن، «دختری با خالکوبی اژدها» دیوید فینچر، «مانی بال» بنت میلر، «عروس شاهزاده خانم» راب راینر، «سگ سگ شکاری» دبورا کامپمیر، «توطئه‌گر» رابرت ردفورد، «شکستن و ورود» آنتونی مینگلا، «قول» شان پن و «نشکن» ام. نایت شیامالان شماری از فیلم‌های وی هستند.

رایت اخیرا اولین فیلم بلند خود را با نام «سرزمین» کارگردانی کرد که برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. مدت کوتاهی پس از آن هم او کارگردانی چندین قسمت از سریال‌های درام «اوزارک» و«به من دروغ بگو» را کارگردانی کرد.

همچنین کارلووی واری با نمایش «شما بلندتر می‌خوانید، من بلندتر می‌خوانم» و درام عاشقانه «زندگی‌های گذشته» ادای احترامی می‌کند به یکی از مهم‌ترین تهیه‌کنندگان فیلم مستقل، کریستین واچون.

واچون به احیای ده‌ها فیلم کمک کرده و سال‌ها با استعدادهای برجسته در عرصه سینمای مستقل مانند تاد هاینز، تاد سولوندز و پل شریدر کار کرده است و همچنین کارگردانی بازیگرانی چون هلن هانت و ایتن هاوک را بر عهده داشته است.

وی سال ۱۹۹۶ با همراهی پاملا کوفلر کمپانی «کیلر فیلمز» را تأسیس کرد که امروز یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در عرصه سینمای مستقل است. اولین پروژه آنها، «زهر» (۱۹۹۱) ساخته هاینز، جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس سال ۱۹۹۱ را دریافت کرد و درام «پسران گریه نمی‌کنند» (۱۹۹۹ به کارگردانی کیمبرلی پیرس) جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برد و «دور از بهشت» (۲۰۰۲) ساخته هاینز چهار نامزدی اسکار کسب کرد. «می دسامبر» (۲۰۲۳) هاینز امسال در جشنواره کن به نمایش درآمد.

وی همچنین برای فیلم تلویزیونی «خانم. هریس» (۲۰۰۵ به کارگردانی فیلیس ناگی) و مینی سریال «میلدرد پیرس» (۲۰۱۱ به کارگردانی تاد هاینز) با بازی کیت وینسلت در مجموع برنده ۵ جایزه امی شد.

در خبری دیگر نیز اعلام شد که «قهرمانان» بابی فارلی با بازی وودی هارلسون به عنوان اختتامیه جشنواره امسال انتخاب شده است. هارلسون در این فیلم که بازسازی یک کمدی اسپانیایی به همین نام از سال ۲۰۱۸ است در نقش مارکوس مربی مشهور بسکتبال بازی می‌کند که به دلیل عصبانیت، لجبازی و عدم همدلی، آینده شغلی‌اش به خطر می‌افتد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تجلیل کارلووی واری از بازیگر «فارست گامپ» و یک تهیه‌کننده مستقل”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید