آخرین خبر

تغییر زاویه دید داستان «قهوه ترک»

به گزارش آوای ایرانیان  از مهم‌ترین رویداد‌های قسمت نهم سریال «قهوه ترک» که می‌تواند این قسمت را به نقطه عطفی تازه در روایت و بساط و گسترش فیلمنامه بدل کند، تغییر زاویه دید فیلمنامه و تصمیم شخصیت طنین برای یافتن خواهرش ترانه در شهر استانبول است، اگر در هشت قسمت گذشته عمده بار درام بر دوش شخصیت ترانه بود و صرفا با یک سری فلاش بک و سکانس‌های میانی با شخصیت طنین در تهران همراهی می‌کردیم، در تازه‌ترین قسمت نویسندگان تصمیم گرفتند شخصیت مرکزی را به حاشیه برانند و با ادامه داستان توسط خواهرش مسیر پر و پیچ و خم معما و تعلیق را در این درام ادامه دهند.

به ظن نگارنده این تغییر رویکرد دو امتیاز بارز را دارا است نخست آنکه به لحاظ طراحی شخصیت و رنگ آمیزی شخصیت‌ها فرصت بیشتری برای آشنایی با شخصیت طنین داریم که یک ضلع دیگر این مثلث بود و تا این لحظه در درام غیبت داشت و دوم آنکه خون تازه‌ای در گسترش درام جاری می‌شود و مسیر حرکت فیلمنامه با پیچش تازه‌تری مواجه می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های قسمت تازه سریال «قهوه ترک» ورود یک شخصیت تازه با بازی بهاره کیان افشار است که فعلا در این قسمت در حد یک سکانس کوتاه به بیننده معرفی می‌شود و احتمالا قسمت‌های آینده نقش تعیین کننده‌ای در روند داستان ایفا خواهد کرد.

جغرافیای قسمت نهم هم برخلاف قسمت‌های قبلی تغییر معنادار را تجربه کرده است اگر تا قسمت هشتم عمده لوکیشن‌های این سریال شهر استانبول و خیابان‌های این شهر توریستی بود اینبار علیرضا امینی دوربین را به دل تهران برده و جز چند دقیقه پایانی از آن خارج نمی‌شود.

از دیگر نکته‌های این سریال تمرکز بر نقش طنین و فرصتی به سارا رسول زاده است که در این نقش آفرینی هم عرض اندام کند و وجه دیگری از توانایی بازیگری خود را ایفا کند.

قسمت نهم سریال «قهوه ترک» حاوی تعلیق و سکانس‌های احساسی کامل است که در نهایت سبب می‌شود داستان از ریتم نیوفتد و با حالتی سعودی پیش برود و در جای درست با تعلیق مناسب به اتمام برسد و می‌شود از این قسمت به عنوان یکی از قسمت‌های کامل این سریال درام یاد کرد.

سریال «قهوه ترک» در ژانر‌های درام و ماجرایی ساخته شده است و تاکنون داستان سرگردانی و مشکلات دختری به‌نام ترانه را به‌تصویر کشیده است که به‌شکل غیرقانونی از ایران به ترکیه رفته است.

حامد بهداد، سارا رسول‌زاده، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده، محمد، ولی زادگان، امیر نوروزی، بهاره کیان‌افشار، شاهرخ فروتنیان و پیام احمدی‌نیا از جمله بازیگران ایرانی «قهوه ترک» و ایپک تنولجای، سلطان ساروهان و مهمت پولات از بازیگران اهل ترکیه این سریال هستند.

فیلمنامه «قهوه ترک» را محمد رضایی‌راد بر اساس طرحی از نغمه ثمینی و محمد رضایی‌راد نوشته است.
«قهوه ترک» چهارشنبه هر هفته ساعت ۸ صبح در فیلم‌نت عرضه می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تغییر زاویه دید داستان «قهوه ترک»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید