آخرین خبر

مدال برنز مسابقه جهانی موسیقی برای یک قطعه ایرانی

به گزارش آوای ایرانیان «فرید حامدی» آهنگساز و مدیر موسسه فرهنگی پیکادو گفت: قطعه «وطنم» موفق به دریافت مدال برنز در رقابت بین‌المللی «گلوبال موزیک اواردز» شده است که این اثر موسیقایی در دو رشته نیو ایج و سازبندی موفق به دریافت این مدال شده است و به زودی در آمریکا منتشر می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی پیکادو در ادامه بیان کرد: ساخت و تنظیم این اثر حدود شش ماه زمان برد که ۲۷ نوازنده از هفت کشور از جمله ترکیه، لندن، امریکا، هند، کانادا و… با ما در این اثر همکاری کرده‌اند.

وی افزود: آهنگسازی این اثر به عهده من، حمیدرضا دیبازر و حسن مهدی اعتباری بوده است. همچنین در مراحل ساخت این اثر از راهنمایی های تهمورس پورناظری به عنوان دوست و مشاور خیلی بهره بردیم.

این آهنگساز با اشاره به اینکه شعر این اثر از نادر ابراهیمی است، تاکید کرد: ساخت این اثر موسیقایی با سختی های زیادی همراه بود زیرا  هر نوازنده به صورت جداگانه و با یک جنس صدا از کشورهای مختلف اثر را به دست ما رساند در نتیجه این اثر نیاز به میکس و مسترینگ حرفه ای داشت که توسط حمیدرضا آداب در استودیو سرنا انجام شد.

مدیر موسسه فرهنگی پیکادو خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم در این اثر سازبندی جدیدی داشته باشیم و با احترام به موسیقی ایرانی به سمت موسیقی نیوایج رفتیم. موسیقی این اثر با یک رویکرد معاصر به موسیقی سنتی ایرانی و با حال و هوای نیوایج ساخته شده است. همچنین سازبندی این قطعه کاملا غربی است و از مایه دشتی، مایه کرد بیات و دستگاه نوا استفاده شده است.

وی عنوان کرد: هدف ما این است که با اتکا به موسیقی غنی ایرانی گفتگوی بین المللی را آغاز کنیم که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد. همچنین فستیوال بین المللی «گلوبال موزیک اواردز» یک جریان فرهنگی است برای به گوش رساندن موسیقی افراد خاص به جهانیان  که تا به امروز حدود چهل دوره این فستیوال در کالیفرنیا برگزار شده است و اساتید بزرگی از این جشنواره جایزه دریافت کرده‌اند.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: امسال این جشنواره حدود ۱۲ هزار شرکت کننده داشت که ۹ نفر از کشورهای مکزیک، تایوان، امریکا، هند، آلمان، ونزوئلا و… مدال طلا دریافت کردند. حدود ۵۰ نفر از سرتاسر جهان در سبک و ژانرهای مختلف مدال نقره گرفتند. همچنین ۵۰ نفر مدال برنز گرفتند که در بخش نیوایج فقط قطعه «وطنم» از ایران موفق به دریافت این مدال شده است. از دیگر هنرمندان ایرانی که برنده مدال برنز این دوره از رقابت در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی و نوازندگی شده‌اند می‌توان به علی جعفری پویان و حسین علیزاده، فرهاد عبداللهی و نوید افقه اشاره کرد.

این هنرمند در پایان درباره اعضا و نوازندگان این اثر گفت: باران بدری، همام السیدی (خواننده مصری)، رودیارد مدلینگ (خوانش شعر)،  ایمان جعفری پویان (کلارینت)، آیتاک دوگان (قانون)، دنیل آهمن (ویولنسل)، آرتم اوزونوف (پرکاشن)، شهزاد جانی و نظیم جانی (طبلا)، ویلیام پیتر وینفیلد و استودیو دبلیو پی دبلیو (گروه زهی)، ریک بئاتو (درامز)، اردوان انزابی پور (باس) و… به عنوان مولف و نوازنده در این اثر همکاری کرده‌اند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مدال برنز مسابقه جهانی موسیقی برای یک قطعه ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید