آخرین خبر

واکنش سازمان سینمایی به پوستر یک جشنواره صنفی/ غیرقانونی است

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، سیدصادق موسوی عنوان کرد: مسئولیت سیاستگذاری، ارزشیابی و صدور مجوز جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی سینمایی کشور بر عهده دفتر امور جشنواره‌های سازمان سینمایی است اما مسئولیت برگزاری رویدادهای داخلی صنوف و جشن‌های درون صنفی که در قالب گردهمایی سالانه اعضا تعریف می‌شوند، مشخصاً برعهده خانه سینما به عنوان نهاد صنفی و نیز، شوراهای مرکزی صنوف خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات و مفاد آئین‌نامه‌ها از سوی همه جشن‌ها و جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی و ضرورت التزام به قوانین جاری کشور اضافه‌کرد: وظیفه پاسخگویی نسبت به تخلفات در فرایند برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی در مراجع ذیصلاح با متولیان برگزاری است.

موسوی عنوان کرد: ضرورت رعایت قوانین و مقررات کشور در همه مراحل یک رویداد، اعم از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی تا برگزاری نهایی یک مراسم امری بدیهی به شمار می‌آید و در اینباره هم موضوع با متولیان امر بارها مکاتبه و یادآوری شده است.

مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین الملل با اشاره به انتشار پوستری مربوط به جشن یکی از صنوف سینمایی خانه سینما که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است تاکید کرد: انتشار هرگونه پوستر بی حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قوانین جاری کشور است و در اینباره با مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما و دست اندرکاران ذیربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گیرد چرا که مسئولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.

وی مطرح کرد: هر گونه جشن صنفی که در خارج از فضای خانه سینما برگزار شود و ابعاد عمومی و غیر صنفی پیدا کند همانند سایر جشنواره‌های سینمایی کشور مستلزم کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش سازمان سینمایی به پوستر یک جشنواره صنفی/ غیرقانونی است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید