آخرین خبر

افتتاح نمایشگاه دیورامای «این خانه عزادار حسین (ع) است»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، نمایشگاه «این خانه عزادار حسین (ع) است» حاصل یک سال طراحی و اجرا روی ۱۵ اثر دیورامای هنرمند مسلم علم زاده است که به صورت قاب‌های قابل نصب بر روی دیوار ساخته و ارائه شده است.

این آثار در واقع نمونه‌های ساخته شده از روی تصاویر بناهای موجود در شهرهای تهران، مشهد و بوشهر هستند که حاصل چند سال عکاسی و گردش در محلات مختلف این شهرها توسط هنرمند بوده و بخشی از این بناها دیگر موجود نیست.

در توضیح این نمایشگاه آمده است:

«دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌ صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند.

هنرمند نمایشگاه «این خانه عزادار حسین (ع) است» در تاریک و روشن این جهان «عینی» جستجویی آغاز کرده و اشیائی (خانه و ضمایم آن) از آن را با گذر از جهان «ذهنی» خویش تبدیل به «ابژه»ی هنری ساخته است.

«خانه» وقتی تبدیل به «ابژه» هنری شده که در اندازه جدید (مینیاتوری) و به واسطه «بازنمایی» ارائه و «نماد» پرچم (در عزای امام حسین (ع) و یاران‌شان) بر آن «ضمیمه» شده است؛ این یک «گزینش» است توسط هنرمند «آگاه» و «درک» او نسبت به این اشیاء.»

علاقه‌مندان به هنر دیوراما می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ با مراجعه به نگارخانه هنر فرهنگ سرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افتتاح نمایشگاه دیورامای «این خانه عزادار حسین (ع) است»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید