آخرین خبر

«مرداد» به «استخر» رسید

به گزارش آوای ایرانیان نمایشگاه گروهی «مرداد» از پروژه‌های آرتیبیشن در «استخر» روز جمعه ۱۳ مردادماه در گالری آرتیبیشن گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه آثاری از پریناز هاشمی، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، زهرا پرکاه، حسین سعلبی فرد، مهسا کریمی، مانلی منوچهری و شیما خضری به نمایش در می‌آید. این مجموعه آثار با نگاه به دو روی مرگ و زندگی به کیوریتوری غزاله نقیبی انتخاب شده است.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه نوشته شده: «مرداد تنها گرمای آتشین و طراوت خورشید نیست؛ واژه امرداد در متون زرتشتی به معنای نامیرا به عنوان نامی برای دومین ماه از فصل تموز یا همان تابستان اطلاق شده است و امروز در طی دوران بنا به تغییرات در گویش محاوره به اشتباه مرداد خوانده می‌شود و معنای آن به میرایی ختم می‌شود. آنچه در این تغییر ناشنیده مانده، مرز باریک و در مفهومی حقیقی یکسان بودن این دو واژه است، همان جایی که مرگ و نیستی به گفته گذشتگان به بودنی دیگر می‌رسد. اکنون از نقاشی و مجسمه‌های مرگ که در حاشیه‌های تزئینی ایوان صومعه‌ها و شبستان‌های کلیساها ایجاد می‌شوند تا آثار ادوارد مونک و مجموعه‌ی «مرگ و فاجعه» از اندی وارهول می‌توان به زیبایی مرگ به عنوان بخشی از تاریخ هنر نگاه کرد و حیاتی مطلوب از مرگ را جست.»

نمایشگاه «مرداد» از ۱۳ تا ۲۵ مردادماه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در «استخر» واقع در ایوان ربط به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بعد از پل رومی، کوچه رضایی برای بازدید عموم علاقه‌مندان روی دیوار می‌رود.

«استخر» به عنوان پروژه‌های آرتیبیشن در فضای بیرون از این گالری راه‌اندازی شده است.

طراح پوستر نمایشگاه علیرضا شفیعی است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مرداد» به «استخر» رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید