آخرین خبر

«ایستوود» از ایران راهی ژاپن می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «ایستوود» به کارگردانی آقای علیرضا رسولی نژاد و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای نمایش در بخش رسمی «سایه‌های دوگانه» هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند یاماگاتا در کشور ژاپن انتخاب شد.

«ایستوود» ساخته علیرضا رسولی‌نژاد پیش‌تر در طرح «اکران حقیقت» نمایش آنلاین داشته است.

این سومین قسمت از یک برنامه ویژه برای نمایش فیلم‌های مستند درباره تاریخ فیلم یا خود فیلم است. این بخش یکی از جدیدترین بخش‌هایی است که به جشنواره اضافه شده و امسال برای سومین بار در جشنواره برگزار می‌شود. دوره‌های قبلی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵ میلادی برگزار شده است.

هشت فیلم از کشورهای ایران، هند، کلمبیا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا و آمریکا در این بخش ویژه به نمایش در خواهند آمد. در این بخش مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند درباره تاریخ و زیبایی شناسی سینما که توسط فیلمسازان مستعد ساخته شده، به نمایش در خواهند آمد.

جشنواره مستند یاماگاتا که هر دو سال یک بار در ژاپن برگزار می‌شود که یکی از مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در قاره آسیا است.

هجدهمین دوره این جشنواره از تاریخ ۵ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۳ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) در شهر یاماگاتا ژاپن برگزار خواهد شد. پخش بین‌الملل این فیلم توسط مرکز انجام می‌شود.

«ایستوود» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و ساختار و روایی متفاوت دارد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«ایستوود» از ایران راهی ژاپن می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید