آخرین خبر

«خودکِشی به کسر کاف» کابوس‌های کودکی را به تصویر می‌کشند

به گزارش آوای ایرانیان نمایشگاه انفرادی نقاشی، طراحی، اینستالیشن و پرفورمنس آیدا پاکزاد افشاری با عنوان «خودکِشی به کسر کاف» از ۲۰ مرداد تا ۳ شهریور در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، شماره ۸ برگزار می‌شود.

در متن استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «پنج یا شش ساله بودم وقتی اولین بار دیدمش. کابوسی که هیچ هیولای ترسناکی در آن نبود، فقط آدم‌ها آن‌جا بودند، آدم‌ها، آدم‌ها و باز هم آدم‌ها، آدم‌هایی که می‌شناختمشان، یا قرار بود بعدها بشناسمشان. همه دورتادور من ایستاده بودند و به من خیره شده بودند. ترسیده بودم و به عنوان یک بچه، می‌خواستم زودتر بیدار شوم، ولی توی همان کابوس بزرگ شدم و هیچکس هنوز بیدارم نکرده. لطفاً من را بیدار کن!

«خودکشی به کسر کاف» تلاش آیدا پاکزاد برای به تصویر کشیدن فضا و حال و هوای کابوسی است که از کودکی بارها و بارها به سراغش آمده. کابوسی که این روزها حتی در بیداری هم نمی‌تواند از آن بیدار شود.

کابوس‌های ما بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی هستند، هر چه بیشتر از آن‌ها می‌ترسیم، محکم‌تر به روانمان چنگ می‌کشند، تا جایی که گاهی به جای اینکه از آن‌ها بیدار شویم، آن‌ها راهشان را به زندگی باز می‌کنند و می‌نشینند روبرویمان و خیره نگاهمان می‌کنند.»

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«خودکِشی به کسر کاف» کابوس‌های کودکی را به تصویر می‌کشند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید