آخرین خبر

پرونده محرمانه سینما رکس در شبکه مستند باز می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، محمد صالح نیکنام کارگردان مجموعه مستند «تارکد» دراین باره گفت: در این قسمت ضمن بازخوانی زمینه‌ها و نحوه رقم خوردن فاجعه سینما رکس آبادان، روند رسیدگی به پرونده، سرگذشت متهمان فاجعه و اسنادی را که سال‌های بعد از برگزاری دادگاه به دست آمد و از رازهایی در رابطه با این پرونده پرده‌برداری کرد، مورد بررسی قرار می دهد.

وی افزود: مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «تارکد» درشبکه مستند و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شده و مروری بر پرونده‌های مهم تاریخ انقلاب که جنبه‌های امنیتی دارد، خواهد داشت، موضوعاتی مثل کودتای آیت‌الله شریعتمداری، پرونده عباس امیرانتظام، فرار بنی صدر، حج ۶۶، پرونده انفجار نخست وزیری و … .

این کارگردان گفت: در قسمت اول سراغ پرونده کودتای آیت‌الله شریعتمداری رفتیم و حالا در قسمت جدید ماجرای سینما رکس با تاکید بر اسناد لانه جاسوسی، ساواک، سیا، وزارت خارجه آمریکا و اسناد محرمانه دیگر روایت می‌شود.

سینما رکس آبادان در ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۷ و حین نمایش فیلم «گوزن‌ها» در آتش سوخت تا چندصد نفر در این آتش‌سوزی جان خود را از دست دهند. در همان زمان هم اعلام شد به احتمال فراوان حادثه عمدی است اما بر سر عاملان این حادثه همواره بحث‌ها و روایت‌های مختلفی وجود داشته است.

مجموعه مستند «تارکد» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۵ است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پرونده محرمانه سینما رکس در شبکه مستند باز می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید