آخرین خبر

پنج فیلم اولی به شبکه نمایش خانگی می آیند

به گزارش آوای ایرانیان، پنج فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» ساخته سام قریبیان، «شکلات داغ» ساخته حامد کلاهداری، «آپاندیس» ساخته حسین نمازی و «چهارشنبه» ساخته سروش محمدزاده در در شبکه نمایش خانگی عرضه شد. هر پنج فیلم یاد شده اولین ساخته‌های کارگردان‌هایشان محسوب می‌شوند.

فیلم سینمایی «۳۶۰درجه» به نویسندگی و کارگردانی سام قریبیان و به تهیه کنندگی فرامرز قریبیان محصول سال ۱۳۹۴ است و در ژانر معمایی و جنایی قرار می‌گیرد. این فیلم برای اولین بار در نخستین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه زاده رونمایی شد. فیلمنامه و ساختار «۳۶۰ درجه» در ادامه مسیری است که سام قریبیان در نگارش فیلمنامه «گناهکاران» آغاز کرده بود. در این فیلم بازیگرانی چون میلاد کی‌مرام، میترا حجار، بهاره رهنما و مسعود فروتن ایفای نقش می‌کنند. از نکات جالب توجه در این فیلم حضور فرامرز قریبیان در یک سکانس کوچک در این فیلم سینمایی است که در قالب نقشی که در فیلم «گناهکاران» ایفا کرده بود ظاهر می‌شود.

فیلم سینمایی «شکلات داغ» به کارگردانی حامد کلاهداری و تهیه کنندگی مرحوم علیرضا سجادپور و محصول سال ۱۳۸۸ است و در گونه سینمایی درام اجتماعی قرار می‌گیرد. این فیلم برای نخستین بار در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در پاییز سال ۱۳۸۹ به اکران عمومی رسید. در این فیلم بازیگران مطرحی چون فریبرز عرب‌نیا، نیکی کریمی، علیرضا خمسه و حامد کمیلی ایفای نقش می‌کنند. از نکات قابل توجه این فیلم سینمایی حضور محسن شاه ابراهیمی، طراح صحنه و لباس شناخته شده سینمای ایران در مقام بازیگری است.

فیلم سینمایی «لاک قرمز» به کارگردانی سید جمال حاتمی و تهیه کنندگی کامران مجیدی و محصول سال ۱۳۹۴ است که در گونه سینمای درام اجتماعی قرار می‌گیرد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره سال ۹۴ به روی پرده رفت که با واکنش بسیار مثبت منتقدین و نویسندگان سینمای ایران مواجه شد. در این فیلم بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، پردیس احمدیه و بهنام تشکر ایفای نقش می‌کنند.

فیلم سینمایی «آپاندیس» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی مقصود جباری و محصول سال ۱۳۹۶ است. فیلم در گونه درام اجتماعی قرار می‌گیرد و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم مونترال در سال ۲۰۱۷ شده است. حسین نمازی کارگردانی سریال «سیاه چاله» را هم بر عهده داشت که پخش آن چندی پیش از پلتفرم فیلم‌نت به اتمام رسید. از نکات جالب توجه در این فیلم سینمایی حضور مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان جوان سینمای ایران در قالب یکی از نقش های اصلی است. در «آپاندیس» بازیگرانی چون امیر علی دانایی، آنا نعمتی و مرجان مومنی ایفای نقش می‌کنند.

فیلم سینمایی « چهارشنبه» به نویسندگی و کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی یوسف وجدان‌دوست و محصول ۱۳۹۴ است و در گونه درام اجتماعی طبقه بندی می‌شود. این فیلم برای نخستین بار در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و برنده سیمرغ این بخش شد. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، هستی مهدوی و آرمان درویش ایفای نقش می کنند. فیلم «چهارشنبه»، داستان قتلی است که در یک مراسم عروسی رخ می‌دهد. یکی از اعضای خانواده مقتول تقاضای قصاص دارد و درحالیکه سایرین مخالف آن هستند و همین باعث درگیری بیشتر بین خانواده‌ها می‌شود.

این پنج فیلم سینمایی ایرانی که در پلتفرم فیلم‌نت قابل تماشاست.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پنج فیلم اولی به شبکه نمایش خانگی می آیند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید