آخرین خبر

کارگردان«کاباره»از سرمایه‌گذاری کاوه فرنام خبر داد/خسارت به سینما

به گزارش آوای ایرانیان حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی شب گذشته ۲۰ مرداد در گفتگو با امیررضا مافی در برنامه «نقد سینما» درباره توقف تولید فیلم «کاباره» گفت: در چند ماه گذشته جریانی که چند سال در ایران بود و از فیلم‌های خاص حمایت می‌کرد، در خارج از کشور و به شکل علنی بیانیه‌های تفصیلی را ارایه داد و در شبکه‌های فارسی‌زبان اعلام کرد که قصد دارد از فیلم‌هایی که بدون تشریفات قانونی ساخته می‌شوند، حمایت کند. همچنین افراد را تشویق به ساخت فیلم‌های بدون مجوز و بدون حجاب کردند و ابایی نداشتند از اینکه این مورد را به شکل جدی اعلام کنند.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال کاوه فرنام که در ایران دفتر داشت و مستندسازی می‌کرد، چندین ویدئو منتشر و اعلام کرد می‌خواهد از فیلم‌های ساختارشکن حمایت کند. امسال در جشنواره فیلم کن هم این کار را کردند و در جشنواره فیلم برلین غرفه ایران را گرفتند تا از فیلم‌های این چنینی حمایت کنند.

 

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به تکذیبیه منتشرشده از سوی کاوه فرنام مبنی‌بر عدم دخالت در این پروژه هم مطرح کرد: این افراد پول‌های زیادی برای مبارزه با سینمای ما و حوزه‌های دیگر خرج می‌کنند. فیلمی که امسال در بازار فیلم کن نمایش دادند، عوامل دفتر آقای فرنام ساخته بودند. یعنی پول به داخل آورده و فیلم ساخته بودند. درباره مورد خاص فیلم «کاباره» اطلاعات بیشتری طی روزهای آینده منتشر می‌شود اما آنچه کارگردان و تهیه‌کننده اعلام کرده‌اند این است که سرمایه‌گذار فیلم آقای فرنام است. ساخت این فیلم هم‌اکنون متوقف شده است.

 

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اظهار کرد: کار مشترک و بین بخشی با همکاری همه دستگاه‌ها لازم است تا از سینمای ایران مراقبت و محافظت کنیم و دیگر شاهد ساخت اینگونه آثار نباشیم. هدف این جریان‌ها هیچ خیر و برکتی برای سینمای ایران ندارد و اولین اقدام آن‌ها اجازه ندادن به حضور سینمای ایران در محافل بین‌المللی است. همچنین این گروه خواهان این هستند آن بخشی را که سینمای ایران نیست، به جای سینمای ایران در محافل بین‌المللی قالب کنند.

 

ایل‌بیگی افزود: تبلیغات زیادی در این راستا انجام شده است اما چون اصالت ندارند قطعاً جشنواره‌های بزرگ متوجه این مساله خواهند شد. ناگفته نماند که این ماجرا به سینمای ما خسارت می‌زند و نبود ما در بازارهای فیلم برای بخش اقتصادی سینمای ایران خوب نیست. من دو ماه پیش نامه‌ای به اتحادیه تهیه‌کنندگان برای پیش‌گیری از این اتفاق نوشتم. ما تلاش داریم با همکاری نهادها و دستگاه‌هایی که می‌توانند از سینمای ایران صیانت کنند، از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنیم.

 

وی تاکید کرد: با صنوف مختلف جلساتی را برگزار و صراحتاً به نمایندگان آن‌ها اعلام کردیم که همکاری کردن با آثار بدون مجوز پیامد خوبی ندارد. ناگفته نماند پروانه ساخت و پروانه نمایش نیز باید به روز شود. البته دیدگاه‌های مختلفی درباره این موضوع مطرح می‌شود.

 

وی در پایان مطرح کرد: طرفداران پروانه ساخت که بیشتر تهیه‌کنندگان هستند، معتقدند پروانه ساخت باید برای تضمین سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد اما کارگردانان سینما موافق اخذ پروانه ساخت نیستند. مواجه ما با فیلم ساخته شده راحت‌تر است تا اینکه مدام فیلمنامه بخوانیم اگرچه اتفاق افتاده است که پروانه ساخت صادر می‌شود اما در پروانه نمایش دوباره با همان اصلاحاتی که قبل از ساخت داده‌ایم، مواجه می‌شویم. باید پیشنهادات جدید عملیاتی که بتواند تنظیم کننده موارد مختلف باشد، ارایه و تدوین شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کارگردان«کاباره»از سرمایه‌گذاری کاوه فرنام خبر داد/خسارت به سینما”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید