آخرین خبر

فیلم ویم وندرس در فهرست نهایی آلمان برای اسکار ۲۰۲۴

به گزارش آوای ایرانیان آلمان اسامی فیلم‌هایی که شانس رفتن به اسکار ۲۰۲۴ را دارند در قالب فهرستی متشکل از ۱۲ فیلم معرفی کرد.

این فهرست که سازمان ملی آلمان فیلمز آن را منتشر کرده شامل چندین فیلم محبوب منتقدها از برلیناله پیش است. فیلم «در آتش» کریستین پتزولد که برنده خرس نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران شد، درام مدرسه‌ای ایلکر چاتاک با عنوان «سالن معلمان» برنده بزرگ جوایز فیلم ملی آلمان که ۶ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن را به دست آورد، «الاها» ساخته میلنا آبویان برنده بخش جنبی پرسپکتیو سینمای آلمان و «سیسی و من» ساخته فرانکی فاینستروالدر درباره ملکه اتریش از این جمله هستند.

درام ژاپنی «روزهای عالی» ویم وندرس که نامزدی ۳ جایزه اسکار را در کارنامه دارد و در جشنواره کن برای بازی کوجی یاکوشو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت اما به این فهرست راه نیافته و به جای آن مستند جدید وندرس با عنوان «آنسلم» که تصویری از آنسلم کیفر نقاش و مجسمه ساز آلمانی را ارایه کرده و در جشنواره کن نیز به نمایش درآمده یکی از نامزدهای راه یافته به این فهرست است.

مستند «یک زن» ساخته جِنین مرافل، فیلم علمی تخیلی سوفی لیننبام با عنوان «معمولی‌ها»، «اورفه در عشق» ساخته اکسل رانیش و فیلم اقتباسی آرون لمان با عنوان «آنچه می‌توانی از اینجا ببینی»، «شورشیان آخر هفته» مارک روتموند یک کمدی درباره پدر و پسر اوتیسمی‌اش، درام تاریخی هانس اشتاین‌بیشلر با عنوان «همه یک زندگی» و فیلم «تئوری همه چیز» ساخته تیم کروگر که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درخواهد آمد نیز در فهرست نهایی اسکار جای گرفته‌اند.

هیات داوران مستقل ۲۲ و ۲۳ آگوست در مونیخ تشکیل جلسه می‌دهند تا از میان این فهرست نامزد رسمی آلمان برای اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ را انتخاب کنند.

فرصت معرفی نامزدهای همه کشورها تا ۲ اکتبر (۱۰ مهر) است. آکادمی از میان فیلم‌های ارسال شده فهرست نهایی خود را ۲۱ دسامبر (۱۹ آذر) معرفی می‌کند و از میان آنها ۵ نامزد بهترین فیلم بین‌المللی ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) معرفی خواهند شد. نود و پنجمین دوره جوایز اسکار در تئاتر دالبی در لس آنجلس دهم مارس ۲۰۲۴ (۲۰ اسفند) برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلم ویم وندرس در فهرست نهایی آلمان برای اسکار ۲۰۲۴”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید