آخرین خبر

شب ایران درودی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ششصد و نود و هشتمین شب از شب‌های بخارا جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ با سخنرانی ژاله آموزگار، رویا نونهالی، سید محمد بهشتی، عبدالرحمن نجل‌رحیم، طاها بهبهانی، علی اسدی، علی دهباشی و قرائت پیام عمید نائینی در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

ایران درودی متولد ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد بود. وی تحصیلات خود را در دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس «بوزار» در رشته نقاشی، مدرسه لوور پاریس در رشته تاریخ هنر، دانشکده سلطنتی بروکسل در رشته ویترای و انستیتو آر. سی. آ. نیویورک در رشته تهیه و کارگردانی سینما و برنامه‌های تلویزیونی به پایان رساند.

 

شرکت در بیش از ۲۵۰ نمایشگاه گروهی و برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در ایران و سرتاسر جهان از جمله فعالیت‌های او است.

 

ایران درودی از سال ۱۳۴۳ عضو کنگره بین‌المللی هنرمندان و منتقدان «ریمنی» و «وروکیو» و «سان‌مارینو» ایتالیا شد و از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۱ تهیه و کارگردانی بالغ بر ۸۰ فیلم مستند را برای تلویزیون تحت عنوان «شناسایی هنر» بر عهده داشت. او استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف برای تدریس تاریخ و شناسایی هنر بود.

 

کتاب‌های او به ترتیب عبارت است: «ایران درودی» (آثار نقاشی ۱۳۳۸-۱۳۵۲)، «در فاصله‌ی دو نقطه…!»، «چشم شنوا» (آثار نقاشی)، «قصه انسان و پایداری‌اش…!» (شناخت‌نامه ایران درّودی).

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شب ایران درودی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید