آخرین خبر

دیوید فینچر از تشویق ۵ دقیقه‌ای «قاتل» متحیر شد/ پاسخ مثبت لیدو

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، دیوید فینچر با اکران جهانی جدیدترین فیلمش «قاتل» که مایکل فاسبندر در آن در نقش یک قاتل حرفه‌ای بازی می‌کند، ونیز را به وحشت انداخت و با تشویق ۵ دقیقه‌ای روبه‌رو شد.

در این فیلم تریلر نتفلیکس که یکشنبه شب با تشویق ایستاده همراه شد، فاسبندر و تیلدا سوینتون بازی می‌کنند؛ اما به دلیل اعتصاب بازیگران از حضور در اولین نمایش فیلم بازماندند. به جای آنها فینچر با گروه کوچکی از مدیران نتفلیکس روی فرش قرمز رفت و در حالی که پوسترهای برخی از محبوب‌ترین فیلم‌هایش از «کلوپ مشت‌زنی» تا «هفت» را امضا می‌کرد، با علاقه‌مندان عکس گرفت.

به نظر می‌رسد فینچر با روش سنتی تشویق در ونیز آشنا نبود زیرا با تشویق طولانی مدت فیلمش متحیر و گیج شد و نمی‌دانست باید چه کار کند.

اگر پاسخ مثبت در لیدو را بتوان چراغ سبزی برای فینچر در نظر گرفت باید گفت «قاتل» آماده است تا در فصل جوایز بدرخشد. فیلمنامه هوشمندانه و صحنه‌های اکشن خیره‌کننده در فیلم فینچر، آن را به اثری تماشایی برای نتفلیکس هم بدل می‌کند. اگر قرار بود «مانک» یک فیلم معتبر اسکاری باشد، «قاتل» یک سرگرمی پرطپش برای عموم مردم است.

اوایل دیروز و پیش از نمایش فیلم، فینچر در کنفرانس مطبوعاتی فیلمش در ونیز حضور یافت و درباره چگونگی شکل دادن به شخصیت قاتلی آرام و حساب شده با بازی فاسبندر صحبت کرد و گفت: همدردی آخرین چیزی بود که با این شخصیت داشتم. او نیازی به ترساندن نداشت. ابتذال شر است. امیدوارم هر کس این فیلم را می‌بیند از کسی که پشت سرش در صف سوپر ایستاده نگران شود.

کارگردان «دختر رفته» درباره اعتصاب بازیگران و نویسندگان هم گفت می‌تواند هر ۲ طرف را درک کند و افزود: من بسیار ناراحت هستم، واضح است که وسط هر ۲ طرف جا می‌گیرم. این فیلم در طول همه‌گیری ساخته شد و من هرگز نمی‌خواهم دوباره فیلمی با چنین فشارهایی بسازم، ایده ادامه دادن به محدودیت‌ها به ویژه در این زمان برای من بسیار ناراحت کننده است. می‌توانم هر ۲ طرف را درک کنم و فکر می‌کنم تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم تشویق آنها به گفت‌وگو است.

دیوید فینچر از تشویق ۵ دقیقه‌ای «قاتل» متحیر شد/ پاسخ مثبت لیدو

اوون گلیبرمن منتقد فیلم ورایتی، در نقد خود «قاتل» را گیرا و متعارف خواند و از بازیگر برجسته فینچر تمجید کرد و نوشت: فاسبندر بازیگری عالی برای زندگی در این نقش است، با تابش خیره‌کننده مار مانندش که نت‌های خاموش خشم و ترس را منتشر می‌کند.

«قاتل» بر اساس مجموعه رمان‌های گرافیکی به همین نام که توسط الکسیس نولنت و لوک جاکامون خلق شده ساخته شده که در آن فاسبندر را در نقش یک مرد مسلح خونسرد دنبال می‌کند که پس از انجام یک وظیفه ناموفق دچار بحران روانی می‌شود. فیلمنامه این فیلم توسط اندرو کوین‌واکر فیلمنامه‌نویس «هفت» اقتباس شده و چارلز پارنل، آرلیس هاوارد، سوفی شارلوت و تیلدا سوینتون دیگر بازیگران فیلم هستند. دیگر همکاران همیشگی فینچر از جمله فیلمبردار اریک مسرشمیت و آهنگسازان ترنت رزنور و آتیکوس راس برای «قاتل» با وی همکاری کرده‌اند.

این فیلم جدیدترین همکاری فینچر با نتفلیکس است. او کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی «خانه پوشالی» یکی از اولین سریال‌های مهم این شبکه استریمر بود. این فیلم پس از «منک»، دومین فیلم سینمایی است که فینچر برای نتفلیکس می‌سازد. «منک» درامی درباره زندگی واقعی هرمن جی منکویتس ملقب به منک، فیلم‌نامه‌نویس فیلم همشهری کین (۱۹۴۱) وقایع زندگی او و چالش‌هایی را که هنگام نوشتن فیلم‌نامه با اورسن ولز داشت تصویر می‌کرد و ۱۰ نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

«قاتل» یکی از چندین فیلم اصلی نتفلیکس است که امسال در ونیز رقابت می‌کند و این کمپانی «ال کنده» پابلو لارن و «مائسترو» بردلی کوپر را هم در ونیز دارد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دیوید فینچر از تشویق ۵ دقیقه‌ای «قاتل» متحیر شد/ پاسخ مثبت لیدو”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید