آخرین خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «سوگ شفق» نشست

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای برنامه موسیقایی «سوگ شفق» گفت: «سوگ شفق» کار بسیار فاخر و ارزشمندی است که اجرا شد و در این برنامه، ارکستر بسیار هماهنگ و در سطح بسیار عالی ظاهر شد. خوانندگان نیز اجرای  بسیار خوبی به تماشا گذاشتند. انتخاب اشعار نیز فوق‌العاده و هوشمندانه بود و این نگاه برگرفته از ایده آهنگساز اثر بوده است که توانسته اشعار قدیمی  را در کنار اشعار جدید قرار بدهد و این تلفیق موجب شده اثر موسیقایی بسیار بدیع و کم‌نظیری شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس اجرای «سوگ شفق» بیانگر نویدی تازه در این حوزه است و با حضور این چهره های تحول آفرین، اتفاقات مبارکی در حوزه موسیقی شاهد خواهیم بود. مجموعه کار «سوگ شفق»  به مناسبت اربعین حسینی بوده است و بیانگر همراهی جامعه موسیقایی کشورمان با تحولات جامعه و نبض فرهنگی جامعه و عمق ایمانی دینی جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در مراسم اربعین امسال نزدیک به ۷۰ درصد مردم،  مشتاق زیارت اربعین بودند. بنابراین وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، عزادار حادثه کربلا و مصیبت عاشورا هستند، همراهی جامعه هنری با این تراز بالا، بسیار جای امیدواری دارد.

اسماعیلی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری اجرای این موسیقی درباره هدف از تولید و محتوای بیشتر  در زمینه کارهای آیینی از سوی هنرمندان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به معاونت هنری تاکید کردیم برنامه ویژه‌ای برای تقویت این موضوع در نظر بگیرند. اهالی هنر بخش مهمی از جامعه تاثیرگذار ما هستند و در تولید کارهای متناسب با ایام مختلف خوش ذوق عمل می کنند. ما نیز باید بسترهای لازم را در حمایت از کار این عزیزان فراهم کنیم و قطعا  با این دیدگاه اتفاق مبارکی رخ  خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال، سال بی نظیری در حوزه هنرهای آیینی بود که پشت سر گذاشتیم. در همین ایام برنامه های مختلف موسیقایی در تالار وحدت، تالار رودکی و همچنین مجموعه برج میلاد با اجرای سبک های  مختلفی از موسیقی آیینی برگزارشد و این نشان از  شور و عشق و علاقه هنرمندان عزیز ما نسبت به مسائل مذهبی است.

وی به اجرای کارهای آیینی در بخش موسیقی شادیانه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه شادیانه‌ها و آیین‌های سور و شادی باید کارهایی تولید شود و یکی از برنامه‌های مهم  با همین نگاه و در این زمینه تقویت موسیقی مقامی و محلی است.

«سوگ شفق» عنوان ویژه برنامه‌ای موسیقایی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی (ع)  بود که طی روزهای شانزدهم، هفدهم و نوزدهم شهریور در قالب پنچ پرده پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این ویژه‌برنامه آیینی – مذهبی توسط انجمن موسیقی ایران و میزبانی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، حماسه کربلا را در قالب پنج پرده «تقابل خیر و شر»، «صبح عاشورا»، «بازگشت جناب حُر»، «شهادت حضرت عباس (ع)» و «شهادت امام حسین (ع)» روایت کرد.

پروژه «سوگ شفق» با همراهی ارکستری بزرگ متشکل از نوازندگان به رهبری ارکستر عرفان وکیلی و خوانندگان کُر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری، امیرحسین سمیعی، هادی فیض آبادی، سید محسن حسینی، ستار روزبه و محمدرضا صفی و آهنگسازی میلاد آقایی روی صحنه رفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «سوگ شفق» نشست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید