آخرین خبر

تدارک «عروسی در برف» بدون بودجه دولتی/ معلوم نیست به «فجر» برسیم

 

به گزارش  آوای ایرانیان محمدرضا رحمانی تهیه‌کننده و کارگردان سینما که به تازگی برای فیلم «عروسی در برف» از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرده است،  درباره این پروژه توضیح داد: این پروژه هنوز در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. داستان آن هم یک درام عاشقانه است که مانند همه کارهایم نگاهی به موضوعات اجتماعی هم دارد.

وی افزود: از نظر مباحث مالی ملاحظاتی درباره این پروژه داریم و از آنجایی که قصد داریم از حضور بازیگران مطرح در این فیلم استفاده کنیم، هنوز درگیر فرآیند پیش‌تولید هستیم. می‌توان گفت فیلم در حال حاضر پیش‌تولیدش آغاز شده اما منتظر اتفاقاتی هستیم که به واسطه آن‌ها می‌توانیم وارد مراحل بعدی تولید شویم. بخشی از این مسأله هم به تأمین بودجه مربوط می‌شود. به‌خصوص که نمی‌خواهیم از منابع دولتی استفاده کنیم و اصرار داریم بودجه کار را در بخش خصوصی تأمین کنیم.

رحمانی اظهار کرد: خیلی‌ها هنوز منتظر تعیین وضعیت تولیدات سینمایی هستند و با توجه به شرایط اجتماعی، خودمان هم منتظر هستیم تا ببینیم چه اتفاقاتی پیش می‌آید. منتظریم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به ترکیب مطلوب خود در زمینه استفاده از بازیگران چهره برسیم.

وی افزود: داستان این فیلم نیاز به فضای پاییزی دارد و هر زمان بودجه کار تأمین شود می‌توانیم تولید را کلید بزنیم. همه لوکیشن‌های فیلم هم در شهر تهران قرار دارد.

کارگردان «عروسی در برف» درباره خلاصه داستان این فیلم هم گفت: روایت این فیلم پیچیده است و به صورت همزمان شاهد روایت زندگی اعضای چند خانواده هستیم که درگیر ماجرایی شده‌اند و عشق ۲ جوان در سن پایین باعث می‌شود دیگران هم متوجه مسائل خود در طبقه اجتماعی‌ای که دارند بشوند.

رحمانی درباره اینکه آیا قصد ارائه فیلم به جشنواره فیلم فجر را دارد هم توضیح داد: اگر شرایط تولید به‌گونه‌ای باشد که تا آن زمان کار آماده شود، ارائه می‌کنیم. این تصمیمی نیست که یک نفر یا ۲ نفر بتوانند بگیرند، مجموعه‌ای از عوامل باید فراهم شود تا فیلم شرایط حضور در جشنواره را داشته باشد.

این کارگردان که سال گذشته با فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در جشنواره فجر حضور داشت، درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی آن گفت: از آنجایی که تصمیم‌گیرنده اصلی مالک فیلم است، پیشنهاد اولیه ما اکران در پاییز بود اما پیشنهاد آن‌ها اکران در عید نوروز بود. شاید جمع‌بندی مجددی برای اکران فیلم در فصل پاییز داشته باشند. آن‌ها اما معتقدند بهترین زمان برای سوددهی بیشتر، اکران نوروز است. از آنجایی که چند فیلم پرفروش در پاییز اکران می‌شود، پیش‌بینی این بود که این فیلم مورد توجه سینماداران قرار نگیرد. از این منظر تصمیم‌گیرنده برای اکران این فیلم من نیستم و مالکان فیلم باید تصمیم نهایی را بگیرند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تدارک «عروسی در برف» بدون بودجه دولتی/ معلوم نیست به «فجر» برسیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید