آخرین خبر

استالونه برای منیت خود عذرخواهی کرد/ کسی حاضر به ساخت «راکی» نبود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از هالیوود ریپورتر، سیلوستر استالونه می‌گوید تماشای فیلم فانتزی هالیوودی «هرکول» محصول سال ۱۹۵۸ با بازی استیو ریوز زندگی او را در ۱۲ سالگی تغییر داد.

 

وی تاکید کرد: من خیلی خوش شانس بودم، در دوران طلایی فیلم و زمانی که دیالوگ مهم بود … اما دیالوگ‌ها به اندازه تلاش فیزیکی واقعی برای غلبه بر مشکلات مرا تحت تأثیر قرار نمی‌دادند.

 

استالونه همچنین وقتی داشت به تداعی تخیل قهرمان‌های اکشن در ذهن خود می‌پرداخت، با کتاب‌های کمیک آشنا شد و حالا می‌گوید آنچه الهام‌بخشش شد این بود که به کمک دیگران بیاید، اما نه به عنوان یک ابرقهرمان، بلکه به عنوان یک مرد.

 

وی درباره اینکه بعد از کالج به‌ عنوان کنترلچی در سینما کار کرد صحبت کرد و این که در رشته فیلمسازی تحصیل کرد. وی گفت: با تماشای آن فیلم‌ها بارها و بارها، جادو را خواهید دید. متوجه آن می‌شوی و این شد که گفتم می‌توانم بهتر از این کار کنم و بعد متوجه شدم که نه نمی‌توانم. خیلی خوب.

 

اما او پافشاری کرد و از سینما و شغل خود به عنوان یک کنترلچی سینما برای نوشتن فیلمنامه ۱۰۱ استفاده کرد. می‌گوید: من فقط در مورد آنچه می‌دانستم نوشتم. استالونه در مورد شخصیت اولیه راکی بالبوآ که در ذهنش و روی صفحه شکل گرفت، گفت: من درباره این مرد کوچک که دچار مشکل ذهنی بود و اتفاقاً قلب بزرگی هم داشت، نوشتم. می‌خواستم درباره مردی بنویسم که می‌گوید من اصلا عالی نیستم، هرگز نخواهم شد، اما با مبارزان بزرگ مبارزه می‌کنم. فقط می‌خواهم این تجربه را به دست بیاورم … .

 

جشنواره فیلم تورنتو امسال فیلم اصلی «راکی» را هم که درباره یک بوکسور ضعیف در فیلادلفیا است، جمعه شب و در فضای باز به نمایش درآورد.

 

استالونه افزود راکی و شخصیت راکی بالبوآ اوج کار او را نشان می‌دهد، زیرا در ابتدای امر هیچ کس در هالیوود نمی‌خواست این فیلم را بسازد. او گفت: هیچ کس نمی‌خواست آن را بسازد. در حالی که این بهترین نوشته من نیز بود.

 

این ستاره نمادین هالیوود که بیشتر به خاطر فیلم‌های «راکی» و «رمبو» پسر سخت‌گیرش شناخته می‌شود، درباره اولین روزهای بازیگری خود نیز صحبت کرد و گفت: من استخوان‌بندی لازم برای بازیگری شکسپیر را نداشتم. به عنوان یک هنرمند مهم است که نقاط قوت خود را بشناسی، اما مهمتر از آن دانستن نقاط ضعفت است.

 

فعالیت طولانی مدت او در هالیوود به عنوان بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد و بیش از ۵۰ فیلم را دربرمی‌گیرد. فیلم‌های او در مجموع حدود ۳ میلیارد دلار در گیشه فروش داشته‌اند.

 

استالونه اما از کلیپ‌هایی از حضورهای اولیه تلویزیونی‌اش در دهه ۱۹۸۰ برای بازاریابی فیلم‌های اولیه راکی خیلی راضی نیست و می‌گوید: واقعا باید عذرخواهی کنم. منیت من خیلی خارج از کنترلم رفته بود.

 

این نماد جهانی فیلم‌های اکشن همچنین درباره حرفه خود در هالیوود همزمان با فیلم مستند «اسلای» برای نتفلیکس به کارگردانی تام زیمنی صحبت کرده که ۱۶ سپتامبر پایان بخش جشنواره تورنتو است.

 

استالونه به‌عنوان نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده برای فیلم‌هایی مانند «راکی»، اسپین‌آف‌های «کرید»، «بی‌مصرف‌ها»، «مرد خرابکار»، «صخره‌نورد» و «سرزمین پلیس» شناخته می‌شود. وی همچنین در حال حاضر با بازی در نقش دوایت مانفردی در درام «تولسا کینگ» جدیدترین سریال تیلور شریدان، در صفحه کوچک تلویزیون‌ها در حال هنرنمایی است.

 

«اسلای» با وجود این که فیلمی از نتفلیکس است، اما به عنوان یک فیلم مستند از اعتصاب انجمن بازیگران معافیت گرفت و به همین دلیل این بازیگر برای گفتگوی اصلی خود روی فرش قرمز تورنتو رفت. در این مستند استالونه راوی سفری هالیوودی از بدل شدن به یک ستاره پس از داستان الهام‌بخش «راکی» تاکنون است.

 

استالونه در مورد فیلم‌های اکشن خود که با محوریت نبردهای فیزیکی روایت می‌شدند، از جمله فیلم اکشن ماجراجویی «نخستین خون» در سال ۱۹۸۲ گفت: قهرمانان اکشن باید دهان خود را ببندند. اکشن‌کاران که کارهای قهرمانانه انجام می‌دهند در مورد آن صحبت نمی‌کنند، فقط این کار را انجام می‌دهند.

 

وی در ادامه می‌گوید: این یعنی باید واقعاً بی‌رحم باشی و به احمق بودنت اهمیت ندهی … آن موقع بود که فهمیدم از دست دادن خود در بازیگری یعنی چه. من اهمیتی ندادم و به معنای واقعی کلمه در آن لحظه همان مرد بودم.

 

این بازیگر اکشن همچنین یادآوری کرد فیلم‌های امروزی هالیوودی که در برابر پرده‌های سبز فیلمبرداری می‌شوند، سبک او نیست و او دوست دارد در لوکیشن واقعی فیلمبرداری کند، نه در استودیو. او با تاکید افزود: من دوست دارم آنجا باشم که چالش بیشتر و واقعی‌تر باشد.

 

جشنواره فیلم تورنتو یکشنبه به پایان می‌رسد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “استالونه برای منیت خود عذرخواهی کرد/ کسی حاضر به ساخت «راکی» نبود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید