آخرین خبر

سینمای ایران یکی از پرفروغ‌ترین ستاره‌های آسمانش را از دست داد

به گزارش آوای ایرانیان تعدادی از مدیران فرهنگی هنری کشور، همزمان با درگذشت آتیلا پسیانی، هنرمند و بازیگر پیشکسوت تائتر، سینما، تلویزیون پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای منتشر کردند.

 

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

در متن پیام تسلیت کاظم نظری مدیرکل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

 

«به نام آن که باقی است

 

اینک که یکی از هنرمندان شاخص عرصه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، به ابدیت پیوسته است؛ به‌راستی جز ردپای نیکی و نیک‌خواهی، چه چیزی از او در خاطره‌های‌مان، برجای‌مانده است؟

 

آتیلا پسیانی، فرزندی خلف از سُلاله هنری این سرزمین که فروتنانه، تقدیر آسمانی شدن در اوج زیست هنری را برگزید. همچون انتخاب‌هایی که هم در سلوک شخصی‌اش جلوه می‌کرد و هم در نقش‌ها و شخصیت‌هایی که با ظرافت تمام، همواره به نمایش می‌گذاشت.

 

فقدانش را به خانواده همیشه همراهش، نزدیکان و دوستان و همگنانش در جامعه نمایشی کشور، تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد متعال، برای روح بی‌آلایشش، آمرزش و آرامشی مینوی آرزومندم.»

 

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی

 

متن پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

 

«همه از اوییم و به سوی او باز می‌گردیم …

 

سینمای ایران یکی از پرفروغ ترین ستاره‌های آسمانش را از دست داد؛ استاد آتیلا پسیانی سرانجام قفس تنگ و رنجور جسم خاکی را شکست و به سوی جاودانگی و ابدیت پر گشود…

 

او یکی از شاخص‌ترین بازیگران سپهر سینمای ایران بود که در بیش از چند دهه فعالیت درخشان، توانست در آثار فاخر بسیاری نقش آفرینی کند، زنده یاد پسیانی یکی از ستون‌های خاطره ساز مردم جامعه ما بود.

 

او تصویری روشن و بی‌مانند از هنرمند متعهد، دغدغه‌مند و آگاه بود که تلاش می‌کرد کیفیت حضورش را در هر اثری ارتقا بخشد. مانایی برخی از نقش‌ها به خاطر بزرگی بازیگرانی است که آن‌ها را ایفا کرده‌اند. زنده یادپسیانی مصداق واقعی چنین هنرمندی بود.

 

فقدان آتیلا پسیانی برای جامعه هنری ما و برای خانواده آن عزیز، دوستان و شاگردانش سنگین و دردآور است؛ امیدوارم خداوند متعال با رحمت واسعه‌اش از هنرمند بزرگ ما پذیرایی کند و به همه دوستدارانش دراین ضایعه صبر و اجر عطا نماید.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

 

در متن پیام تسلیت مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خطاب به خانواده مرحوم آتیلا پسیانی و خانواده بزرگ سینمای ایران آمده است:

 

«بازگشت همه به سوی اوست

 

درگذشت آتیلا پسیانی بازیگر فقید و توانمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که موجب تألم خاطر گردید را به خانواده محترم و هنرمند ایشان و همچنین جامعه بزرگ سینما و هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گویم.

 

مرحوم آتیلا پسیانی از کارگردانان و بازیگران با دانش و خوش‌فکر عرصه صحنه و از جمله بازیگران توانمند عرصه‌های سینما و تلویزیون بود که از او نقش‌آفرینی‌های متعدد و متفاوتی در گونه‌های مختلف به یادگار مانده است و میراث تصویری، اخلاق نیکو و مرام حرفه‌ای او تا ابد در یاد و خاطر مخاطبان باقی خواهد ماند.

 

او شاخه‌ای پربار از درخت تنومند هنرهای نمایشی ایران بود و خلاء هنرمند بزرگی چون مرحوم پسیانی در عمق جان اهالی فرهنگ و هنر باقی خواهد ماند؛ از پروردگار مهربان، برای زندگی ابدی او مغفرت و رحمت واسعه و برای بازماندگان عزیزش صبر جمیل و عافیت مسئلت می‌نمایم.»

 

پیام تسلیت معاون سیما

 

متن پیام تسلیت محسن برمهانی معاونت سیما به شرح زیر است:

 

«انا لله و انا الیه راجعون

 

درگذشت آتیلا پسیانی حسرت‌آمیز است. ما هنرمندی صاحب سبک را از دست دادیم که همواره در اوج به سر می برد و می درخشید؛ علاوه بر درخشش‌های متنوع مرحوم پسیانی، مردم ما او را با آثار تلویزیونی سیما که هرگز از یادها نخواهد رفت به خاطر می‌آورند.

 

سریال‌های فاخری چون «زیر تیغ»، «پرده نشین»، «انقلاب زیبا»، «آسمان من» «دیوار»، «آرام می‌گیرم» و… که فهرست بلند بالایی را در بر می گیرد از خاطر نخواهد رفت؛ اینجانب با عرض تسلیت به خانواده هنرمند پسیانی به ویژه هنرمند میراث‌دار، دختر عزیز ایشان، از خداوند منان برای آن هنرمند فقید، رحمت و آرامش را خواهانم.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل صندوق اعتباری هنر

 

در متن پیام سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر آمده است:

 

«خبر درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند توانا و خوشنام عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، جامعه فرهنگی و هنری کشور را سوگوار کرد.

 

وی طی حدود پنج دهه حضور ماندگار در تداوم و شکوفایی فرهنگ و هنر ایرانی خوش درخشید و به جایگاه ویژه ای در میان اصحاب فرهنگ و هنر رسید. بی شک در یاد و خاطر اهل هنر و دوستدارنش ماندگار خواهد بود.

 

اینجانب ضایعه درگذشت این هنرمند گرانمایه را به جامعه فرهنگی و هنری کشور، دوستداران و خانواده محترم استاد پسیانی تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش مسئلت می‌نمایم.»

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سینمای ایران یکی از پرفروغ‌ترین ستاره‌های آسمانش را از دست داد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید